Is vermelding 'o.v' voldoende bij uitsluitingsclausule?

Ik lig helaas in scheiding. Mijn (ex-) schoonouders hebben een forse schenking gedaan met uitsluitingsclausule. Dat weet ik overigens sinds kort. Bij de overschrijving staat " o.v" (onder voorwaarde) volstaat dit als uitsluitingsclausule?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Indien er geld wordt geschonken door een overboeking, dient ‘schenking met uitsluiting’ o.i.d. vermeld te worden.

'Onder voorwaarde' kan van alles betekenen. Dit is niet voldoende.
Tenzij de voorwaarde is opgenomen in een document ("pacte adjoint"), dat de gedane schenking moet bevestigen en de eraan verbonden voorwaarden moet vermelden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is natuurlijk de vraag of het verstandig is deze schenking aan te vechten, als je prijs blijft stellen op een goede verstandhouding met ex-partner en schoonouders...
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dag Simon,

Dank voor je reactie. Ik vermoed dat de 'onder voorwaarde' betrekking heeft op waar we het geld aan uitgaven (opschortende voorwaarden). Nu we gaan scheiden lijkt het ineens of ze dat veranderen in een uitsluitingsclausule. Maar ik zie dat dat iets heel anders is inderdaad.
Nogmaals dank.