Wat kost een crematie?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
ronron1212
6 jaar geleden
Ligt een beetje aan de wensen maar het bedrag zal tussen de € 6.500 en € 9.000.
SimonV
6 jaar geleden
Zie
https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/vraag/350790/kost-crematie-extras
tham
6 jaar geleden
Een crematie bij een reguliere begrafenisonderneming zoals Dela/Monuta kost een hoop meer dan een crematie regelen via een internet begrafenisonderneming.Dat kan duizenden euro's schelen.

Antwoorden (2)

Dezer dagen kost een crematie al snel tussen de 450 en 600 euro. De crematie op zich dan. Het verassen van het stoffelijk overschot. Zonder kist, die je begrafenisondernemer levert, zonder de plechtigheid of rouwmaaltijd, grafmonument, concessie, bloemen. Een crematie kan dus de totale factuur van de begrafenis aanzienlijk verhogen. Het is dus niet goedkoper, integendeel. Als je de urne dan thuis wil bewaren komt er nog een extra kost bij kijken, deze kost omvat een urne of andere middel om de as in te bewaren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor Nederland vind ik hier:
Een crematie kost tussen de 1.000 en 1.500 euro voor het gebruik van het crematorium en de aula.
fremar
6 jaar geleden
Een gemiddelde begrafenis of crematie bij een overlijden kost in België gemiddeld 5.000 euro.
De koffietafel, de grafsteen en de concessie zijn hier niet inbegrepen omdat deze sterk verschillen afhankelijk van uw wensen of die van uw nabestaanden.
Wilt u een persoonlijk afscheid met speciale wensen, dan kan dit bedrag dus aanzienlijk oplopen.