heb ik recht op huurtoeslag?

Hallo,

ik heb een huurhuis van 680eu incl de maand,
en ben zelf 18jaar met een zoon van 2 maanden (niet inwoonend!)

Heb ik recht op huurtoeslag op het bedrag van 680eu, aangezien me leeftijd van 18 ipv 23+,

Bvd

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, dat heb je niet.

Voor die leeftijdsgroep ligt de maximale huur voor huurtoeslag een stuk lager, namelijk op 389 euro per maand.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zou je kind inwonend zijn dan ligt die grens op 699.

Maar dan moet je natuurlijk ook onder andere nog voldoen aan de inkomenstoets en vermogenstoets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt, maar omdat ik een zoon heb? Daarbij krijg ik toch huurtoeslag tot 699? Mvg,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee want je zoon woont niet bij je in en zal ook niet ingeschreven staan op het adres waar jij woont dus krijg je ook geen huurtoeslag.
Ivana
10 jaar geleden
Zijzelf woont niet in, maar haar zoontje woont wel bij haar. Toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet het niet Ivana,van wat ik eruit begrijp is dat vs alleen woont.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze schrijft zelf dat ze een zoon (niet inwonend) heeft, dus zoals ik het leest woont ze alleen en woont haar kind niet bij haar.
Maar wellicht bedoeld ze iets anders dan dat ze letterlijk schrijft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of het is een man.