Waarom is zijn de beursen zo krachtig

Zij kunnen voor economiecrisis zorgen, terwijl de handel alleen maar door mensen gedaan wordt.
De mens handelt op emoties, en als er een enorme angst ontstaat, dan heeft de hele wereld weer een crisis.

Is dit niet teveel macht die beursenkoersen hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

De beurs is niet gescheiden van de rest van de wereld. Het verloop van de beurs wordt bepaalt door het verloop van de economie. Als mensen meer kopen, halen bedrijven hogere omzetten en winsten en stijgt de koers van het aandeel en dus de beurskoers zelf. Het heeft dus allemaal met elkaar te maken, de beurs is dus net zo afhankelijk van de rest van de economie/wereld als andersom. De mensen die handelen in aandelen zullen dit op een zo juist mogelijke manier doen. Zij maken gebruik van rekenkundige formules om te bepalen wat ze gaan doen, zeker beroepshandelaren.