Wat is de beste manier om in te kopen voor doorverkoop?

Ik wil graag bepaalde producten uit een EU land naar Nederland halen, heb ik nu al 2x gedaan en in totaal 5 dezelfde producten besteld en doorverkocht. Echter weigeren ze me nu omdat ze weten dat ik er business mee maak.. op welke manier is het nog mogelijk om in te kopen zonder dat ik het zelf doe? Had al zelf ideeen om familieleden (met andere achternaam) te laten bestellen en op ander adres, maar dat is een idee voor op korte termijn.. iemand een idee voor op lange termijn inkopen en doorverkopen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Op deze website https://www.vice.com/nl/article/xyekek/deze-jongens-verdienen-goud-geld-met-het-doorverkopen-van-supreme-kleding vertelt ene JG over de manier waarop hij kleding van Supreme doorverkoopt. Hij verdient per maand ongeveer twaalfhonderd tot negentienhonderd euro met het doorverkopen:

"Supreme wil graag dat als je een kledingstuk koopt, je die zelf gaat dragen. Daarom worden de IP-adressen van resellers geblokkeerd. Dat is JG nog nooit overkomen: "Ik gebruik VPN’s, IP-adressen verspreid over de hele wereld. Een VPN kun je maximaal drie keer gebruiken. Ook gebruik ik verschillende prepaid creditcards, en verschillende postadressen, van mijn vrienden en van mezelf." "

Toegevoegd na 5 uur:
Kijk voor meer informatie over VPN's op https://nl.wikipedia.org/wiki/Virtueel_Particulier_Netwerk.
Antoni
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ weer iets geleerd!
tinus1969
6 jaar geleden
Hmm,is deze beperking van Supreme legaal? Volgens is er vrijheid van handel en vrij verkeer, dus mag deze beperking alleen als daar een doel mee is gediend.
Antoni
6 jaar geleden
Ik vermoed dat het legaal is. Bij iedere verkoop is sprake van het sluiten van een overeenkomst tussen twee partijen. Een partij kan, voorzover ik weet, altijd besluiten af te zien van het sluiten van een overeenkomst en zo afzien van een verkoop. Daarvoor hoeft men zich niet te verantwoorden tenzij er al vergaande afspraken over de verkoop zijn gemaakt.