Wordt mijn moeder mijn toeslagpartner?

Ik woon nog thuis en word binnenkort 27
Mijn moeder huurt en krijgt een uitkering.
Word ik straks gezien als haar toeslag partner?

een jaar geleden
1.7K
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Dat kun je zelf vinden op https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/hoe_werken_toeslagen/partner/ en op https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/toeslagen/content/hulpmiddel-heb-ik-een-toeslagpartner
Bassieverlie7
een jaar geleden
Dat snap ik.
Volgens de link als je met een ouder of kind woont ouder dan 27, wat dus het geval is. Echter bij de test/hulpmiddel "heb ik een toeslagpartner" komt eruit dat ik geen toeslagpartner ben.
Wat is precies leidend?
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
@Bassie: stel dat dan als vraag. ;-)
erotisi
een jaar geleden
Welke gegevens heb je ingevoerd bij test?
Bassieverlie7
een jaar geleden
https://i.postimg.cc/BQVtvQQG/123232.png Vanuitgaande dat ik al 27 ben, als ik dat niet doe komt er alsnog het zelfde resultaat.
Klopt de test niet?
erotisi
een jaar geleden
Ik denk dat die uitslag correct is. Itt mijn eigen antwoord. De voorwaarden zijn namelijk voor ouder kind situaties cumulatief. Dwz dat je aan 1 van de voorwaarden moet voldoen EN beide ouder moet zijn dan 27. Aangezien jij de voorwaarden niet voldoet (je bent niet gezamenlijk eigenaar woning bijv) ben je geen toeslagpartner.
Bassieverlie7
een jaar geleden
Interessant, fijn om alvast te weten. Ik dank u voor de verduidelijking.
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Begrijp ondertussen de verwarring. Bel de belastingdienst en leg de vraag voor.
De tekst is niet heel duidelijk. Je kunt hem lezen, zoals erotisi lijkt te doen: je moet voldoen aan 1 (of meer) van de 7 beschreven situaties én allebei ouder zijn dan 27 jaar.
Waarbij ik me dan wel de vraag stel in hoeverre een ouder / kind aan een of meer van de 7 situaties kan voldoen.
fisbel
een jaar geleden
Er is geen vermelding dat er aan 1 van de aanvullende voorwaarden wordt voldaan. Dat kan een gezamenlijke eigen woning zijn, maar ook bijvoorbeeld het inwonen van een minderjarig kind. M.a.w: er is hier geen fiscaal partnerschap / toeslagpartnerschap omdat er niet aan een aanvullende voorwaarde wordt voldaan.

Het beste antwoord

Ik denk dat die uitslag correct is. Itt mijn vorige eigen antwoord. De voorwaarden zijn namelijk voor ouder kind situaties cumulatief. Dwz dat je aan 1 van de voorwaarden moet voldoen EN beide ouder moet zijn dan 27. Aangezien jij de voorwaarden niet voldoet (je bent niet gezamenlijk eigenaar woning bijv) ben je geen toeslagpartner.
Dat zijn de volgende voorwaarden/situaties :
U hebt een samenlevingscontract afgesloten bij de notaris.
U hebt samen een kind.
U of uw partner heeft een kind van de ander erkend.
U bent partner voor een pensioenregeling.
U hebt samen een koopwoning en woont daar allebei.
U of 1 van uw medebewoners heeft een kind jonger dan 18 jaar dat op uw adres staat ingeschreven. Is uw medebewoner een onderhuurder? Dan bent u niet elkaars toeslagpartner.
U was vorig jaar al elkaars toeslagpartner.

Omdat deze situaties blijkbaar niet op jou van toepassing zijn ben je geen toeslagpartner
Toegevoegd op 27 augustus 2022 09:30: bron, tekst
een jaar geleden