zijn roestige spijkers nog wat waard?

Mijn man had veeeel grote spijkers bewaard, geen idee waarom. Kan ik die het beste gewoon wegdoen of zou er nog iemand interesse in hebben of anders?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik wil ze graag. Maakte vroeger vaak mijn spijkers nat omdat ze zouden roesten in het hout. Die komen nooit meer los.

Het beste antwoord

Helemaal verroeste spijkers die niet meer bruikbaar zijn: naar de oud-ijzer-bak van de milieustraat, of als het heel veel is wil een oudijzerboer het wel komen ophalen.

Zijn het bruikbare spijkers die een beetje roest hebben: doneer ze aan een vakantie huttenbouw kamp voor kinderen (speelweek, bouwdorp of hoe het bij jullie in de buurt heet). Daar zijn ze heel blij met grote stevige spijkers!
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Waarom de min? Klinkt als goed antwoord.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Gezien de overige minnen bij de antwoorden hier heeft er waarschijnlijk iemand last van een slecht humeur.

Andere antwoorden (2)

gewoon wegdoen.Daar heeft niemand iets aan. Je man hoorde blijkbaar bij diegenen die niets weg kunnen gooien: Want ooit misschien.. En dat ooit komt nooit
anneliez
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Wat een oordeel kun jij opmaken uit het simpele feit dat iemand veel spijkers heeft bewaard !...
anneliez
6 jaar geleden
ik ken mensen die alles bewaren van oude spijkers tot lege potjes of lintjes en stukjes papier voor ooit (en zelf doe ik daar bij vlagen ook aan mee)
Inekez1
6 jaar geleden
Ik bewaar ook altijd van alles. 50% daarvan gebruik ik waarschijnlijk nooit. Maar die andere 50% (of al is het maar 10%) hoe je niet nieuw te kopen op het moment dat je het wel nodig hebt. Over het algemeen is bewaren en later hergebruiken beter voor je portemonnee en beter voor het milieu dan alles maar weggooien en later iets nieuw moeten kopen.
flyingcrow
6 jaar geleden
Juist Inekez1
anneliez
6 jaar geleden
Vragenstelster had het over spijkers die haar man bewaard had. Ik vermoed dat man er niet meer is en mevrouw nu gewoon met dingen zit die ze zelf niet gebruikt. Roestige spijkers doe je niet zo veel mee, dus kun je net zo goed opruimen om plaats te maken voor dingen die je wel gebruikt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Van mij ook een minnetje. In het antwoord zitten te veel aannames.
Oud ijzer is nog zo'n € 0,13 per kg waard (Ongesorteerd ijzer / 11-08-2017)

Aan jou de keuze of dat nog de moeite is.
Inekez1
6 jaar geleden
Dat is de prijs die een oudijzerboer (handelaar) krijgt als hij zijn ijzer verkoopt. Als particulier met een geringe hoeveelheid (minder dan 10 kilo is een zeer geringe hoeveelheid!) krijg je dat er niet voor.