Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben ziek gemeld mag bedrijf arts mij sturen voor een onderzoek bij een ziekenhuis of heft hij geen recht om te doen?

mijn bedrijfarts wil dat ik een onderzoek laten doen voor mijn rug mag dat

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
515

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ja dat mag! En jij mag ook weigeren.
Alleen dat is niet verstandig om te doen, dan kom je niet geloofwaardig over namelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag. En jij mag dit weigeren. maar dat raad ik je niet aan, want dan komt je uitkering in gevaar. En als je werkelijk last van je rug hebt, waarom laat je dit dan niet aantonen. Het feit dat je weigert geeft aan dat je misschien simuleert en dat wil je toch niet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bedrijfsarts is het medische ondersteuning voor een werkgever.
In de wet poortwachter staat dat de werkgever alles moet doen om jouw zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen. Maar jij moet ook alles doen om jezelf weer aan het werk te krijgen.
De bedrijfsarts is hierin adviserend.

Jij hebt dus verplichtingen t.o.v. jouw werkgever. Die moet jij zo goed mogelijk nakomen, anders ben jij in de fout.

Jij bent ook geen medicus, dus zul je adviezen moeten opvolgen van jouw huisarts en van de bedrijfsarts.
Als je het niet eens bent met de bedrijfsarts, dan kan je een tweede opinie aanvragen bij het UWV (of die nieuwe instantie). De UWV kan een bedrijfsarts overrulen.

Door je bedrijfsarts te negeren, kom je over alsof je helemaal niet beter wilt worden. Vergeet niet dat je wordt doorbetaald. En je wordt betaald om te werken. Als je niet wilt werken, dan moet je maar ontslag nemen. En niet beter willen worden is hetzelfde als niet willen werken. In deze maatschappij is het niet eenvoudig om niets te doen en toch geld te krijgen/verdienen.