Mag betalingsregeling zomaar verhoogd worden?

Ik heb bij een groot bedrijf een betalingsregeling kunnen treffen en zijn een x bedrag overeengekomen. Nu zegt dit bedrijf ineens dat ze het herzien hebben en dat de tijdelijke betalingsregeling is komen te vervallen. Ze eisen nu het dubbele pm. Ik heb zwart op wit dat we een bedrag zijn overeengekomen en zeker geen tijdelijke.
Mag dit zomaar of kan ik mij gewoon houden aan wat wij overeengekonen zijn?

Thx

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is het ook een beetje, dat wordt dus nergens vermeld. Ik ben alleen via mailverkeer met hun debiteuren afdeling tot een bedrag pm gekomen. Hier gingen ze eerst niet mee akkoord maar later iom een meerdere toch akkoord zonder voorwaarden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@stanstyle
Is jouw financiële situatie veranderd?
Daar gaat het nu even om, dat vertel je niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niet sinds ik de regeling ben aangegaan.
De schuld komt voort uit een eigen zaak en ok ben de regeling aangegaan toen ik weer een baan had en die heb ik nu nog steeds.

Antwoorden (1)

Jawel, je zou denken dat kan niet, overeenkomst zwart op wit en ondertekend!

Tenzij: de financiële situatie (inkomen) dusdanig veranderd is en in de 'herzieningsclausule' in de betalingsregeling vermeld staat dat de schuldeiser bij verandering van het inkomen van de debiteur (jij) een gewijzigde, snellere betaling kan worden verlangd.