erven en gehandicapt

leefttijd 60 jaar
80-100% wao-wia oorzaak wia,,spraakhandicap
is de erfbelasting voor mij nu 0%?
betreft erfenis van mijn ouders

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Voorwaarde voor verhoging vrijstelling voor gehandicapte kinderen van 19.000 tot 57.000:

Voor de erfbelasting is een gehandicapt kind een kind dat:

•voor het grootste deel door de overledene werd onderhouden
•door lichamelijke of geestelijke ziekte vermoedelijk niet in staat is om met werk de helft te verdienen van wat gezonde leeftijdsgenoten kunnen verdienen. Het gaat hierbij om werk dat het gehandicapte kind kan doen ondanks zijn ziekte.

Conclusie: vrijstelling is in dit geval 19.000
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met stip besteantwoord,,,thx

Andere antwoorden (2)

Je hebt een vrijstelling van 57000 euro. Over de eerstvolgende 118000 betaal je 10% belasting, alles daarboven 20%.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je hebt een vrijstelling tot € 19.000 net als iedereen die van zijn ouders erft. Hieronder een link waar je kunt zien wat de te betalen successierechten zijn
ronron1212