Ga verhuizen naar huurhuis. Mijn te verkopen huis staat dan leeg. Wat zijn dan mijn kosten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je betaalt nog steeds de hypotheekaflossing, de hypotheekrente, de OZB-belasting (WOZ), de lokale heffingen (riool, waterschap, enz).

Let op dat je niet altijd de hypotheekrente van een woning die niet je hoofdverblijf is kunt aftrekken; dat kan na verhuizing alleen als je aan de voorwaarden voldoet (zie link).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De belangrijkste kosten die doorlopen zijn hypotheeklasten, gemeentelijke heffingen (de meeste zijn voor de eigenaar, het maakt niet uit of je er wel/niet woont), opstalverzekering, en gaswaterelectra (niet verwarmen is slecht voor het onderhoud en een koud en donker huis is onaantrekkelijk bij bezichtiging).