Mag een werkgever, iemand die al 13 jaar nachtdiensten draait, vast in de dagdienst plaatsen, om goedkoper uit te zijn?

Het gaat over een service-medewerkers functie bij een pompstation

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarschijnlijk staat er in je contract niets over specifieke werktijden, dus dan mag het.

Antwoorden (1)

Dat is afhankelijk van zijn arbeidscontract.

Ligt er aan wat in zijn contract staat. Is hij aangenomen met bepaalde werktijden, dus niet alleen 36 uur per week, maar ook nog tussen 22.00 en 06.00 uur bv?
Maar zelfs dan, als het niet zo goed gaat en de werkgever besluit om dit te doen om de zaak te redden… Neemt niet weg dat je dan wel overleg verwacht en dat het niet zo maar als een besluit wordt medegedeeld.

Bij het Juridisch Loket kun je vragen wat je kunt of moet doen.
- Persoonlijk via de telefoon, mail of aan de balie
- Informatie, tips en voorbeeldbrieven op de website
https://www.juridischloket.nl/