Als je rekening geblokkeerd is, kan je dan nog wel geld krijgen?

Mijn rekening is geblokeerd en dus niet alleen mijn pasje, ik kan zelf dus helemaal niks meer, maar kan ik dan nog wel studiefinanciering e.d. ontvangen op die rekening? En kan bijv. Menzis nog wel de premie eraf halen?

Toegevoegd na 2 uur:
Hij is geblokkeerd omdat mijn pinpas geskimd was en voor mijn veiligheid hadden ze alles dus geblokkeerd. Nu zijn ze dat van dat skimmen dus aan het onderzoeken en ondertussen blijft hij geblokkeerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
51.6K

Antwoorden (7)

Geld zal binnen blijven komen maar het kan zijn dat er geen geld meer af mag of alleen naar de schuldeiser (waarschijnlijk?).

Net zolang tot de schuldeiser is afbetaald.

Ik heb ook in zo'n situatie gezeten en dit is echt niet leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het binnen komende geld wordt gebruikt voor aflossing en je bent alles kwijt tot ca 800 euro, die moeten ze vrijgeven per maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar staat dat "ze" per maand € 800 moeten vrijgeven? wil ik graag weten nl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat wil ik ook wel weten, want dat is bij mij niet gebeurd. Daar heeft in mijn geval de Postbank en sch**t aan gehad hoor.
erop laten storten (door bedrijven enz.) kan altijd, eraf halen (ook door bedrjiven, de zgn. automatische incasso's) kan niet.
Vraag je bank waarom de rekening geblokkeerd is. Maar wellicht weet je dit zelf al wel?
Is er beslag op je rekening gelegd? zo ja dan gaat je geld via een deurwaarder naar de schuldeisers.
Val je in de schuldsanering, dan moet je zsm een regeling treffen met de (plaatselijke) gemeentelijke kredietbank. zij zorgen ervoor dat je weekgeld krijgt, genoeg om van te leven totdat je uit de schulden bent er weer zelf over mag en kunt beschikken.

Toegevoegd na 15 minuten:
Dat verandert de zaak. Je bank zal je schadeloos stellen (althans, mijn bank, jij kunt er tenslotte niets aan doen dat er geskimd is) en bij jouw bank hebben ze altijd mogelijkheden om contant geld voor je op te nemen. (neem wel je legitimatiebewijs mee!)
De bank dient in dit skimming-geval direct een nieuwe pas en nieuwe pincode te moeten aanvragen. Want met je oude pincode icm je magneetstrip is gefraudeerd dus kun je niet nog eens uitgeven. Stel je voor dat ze t weer proberen!
sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan waarom je rek geblokkeerd is en door wie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je rekening geblokkeerd is, kan er gewoon net als anders geld binnen komen op je rekening.
Het afschrijven van geld, zoals door het in je vraag genoemde Menzis wordt lastiger.
Van een geblokkeerde rekening kunnen namelijk geen incasso's plaats vinden, en ook geen andere afschrijvingen.
De bank streeft er naar om de schade die de skimmers maken zo klein mogelijk te maken, en door deze blokkade kan er niets meer afgeschreven worden. Helaas voor jou ook geen "normale"betalingen.
Heb je al gevraagd hoe lang de bank van plan is, de blokkade er op te laten? Het is namelijk voor de bank niet te zeggen hoe lang het risico bestaat dat je rekening opnieuw ten prooi zal vallen aan die criminelen. het blokkeren heeft daarom ook niet zo veel zin.

De bank loopt het financiële risico, je krijgt het geskimde geld terug.
Persoonlijk vind ik dat de bank jou nu toch de dupe laat zijn van het skimmen, omdat je nu niet kunt voldoen aan je betalingsverplichtingen. Ze zouden de rekening weer moeten deblokkeren, en het financiéle risico voor hun rekening moeten nemen. Ze kunnen niet jouw in betalingsproblemen laten komen, onder het mom van "onderzoek".

Je kunt met je legitimatiebewijs geld opnemen via een tussenrekening van de bank, Een medewerker helpt je daarbij.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon contact opnemen met de bank. die kan je nog el uitbetalen. wel paspoort en andere stukken meenemen. je moet natuurlijk wel aantonen dat jij het bent en dat het jouw rekeningnummer is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor je kan gewoon naar het desbetreffende bankfiliaal gaan en je eigen geld opnemen, het is inderdaad een goed idee om de overeenkomst van die rekening en een paspoort/ID kaart mee te nemen. Je moet namelijk aantonen dat jij de rekeningbezitter bent.