Mogen jongeren waarvan hun ouder weinig verdienen meer dan 1266 per kwartaal verdienen?

Mijn vader is pas geleden overleden daardoor krijgt me moeder nu uitkering aangezien ze geen diploma heeft of werk. Zou ik in deze situatie recht hebben op meer dan 1266 per 3 maanden of geldt dit nog steeds voor mij.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Erna55
7 jaar geleden
Je mag zoveel verdienen als je kunt.
Het hangt van de soort uitkering af of je moeder gekort gaat worden. Heeft je moeder een pensioen of een bijstandsuitkering ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe oud ben jij?
Inekez1
6 jaar geleden
Het inkomen van je ouder(s) is niet van belang bij het recht op kinderbijslag. Wel het inkomen dat jij zelf hebt. Het is niet verboden om meer te verdienen, maar dan wordt er wel gekort op de kinderbijslag. Uitzondering hierop is de zomervakantie, dan mag je wel tijdelijk extra verdienen.
https://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/levensloop/hoeveel_bijverdienen/

Antwoorden (1)

Kennelijk gaat uw vraag over het recht voor uw moeder op kinderbijslag. Als u 16 of 17 jaar bent en u verdient meer dan netto 1265 euro per maand, vervalt voor moeder het recht op kinderbijslag. Zie debron

Toegevoegd na 1 uur:
1265 euro per maand moet zijn per kwartaal. Met dank aan de reactie van Inekez
fisbel
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
"netto 1265 euro per maand" moet zijn per kwartaal!