Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je werkgever je minder salaris gaan betalen, als je functie wijzigt?

Ik werk al 20 jaar voor de werkgever, en vervulde tot voor kort 4 verschillende "functies" in 26 uur per week. Dit bleek niet haalbaar, veel te veel werk voor het aantal uren. Dit heb ik meerdere malen aangegeven. De wergever deed er toen niets mee. Het gevolg is dat ik nu met een fikse burn -out thuis zit.
Nu erkennen zij dat het te veel was, en schrappen een deel van de functie, en wijzigen mijn functie.
Maar met het gevolg dat ik nu 100 euro minder per maand aan salaris krijg.
Ik vindt dit niet fair, maar wat kan ik er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.1K
ronron1212
7 jaar geleden
Nee dat mag niet.\ als je het zelfde aantal uren blijft werken.
paulus811
7 jaar geleden
@ronron1212, leg eens uit waarom dat niet mag.
ronron1212
7 jaar geleden
Al word je in functie terug gezet mag niet het salaris zomaar worden aangepast.
Ik geef wel geen antwoord maar een reactie @paulus811
maar goed
http://www.intermediair.nl/carriere/salaris/loon/Mijn-werkgever-verlaagt-mijn-salaris-mag-dat-zomaar?origin=homepage&query=baan+wordt+aangepast+mag+salaris+dan+naar+beneden&utm_referrer=http%3A%2F%2Fstartgoogle.startpagina.nl%2F%3Fts%3Dts1
paulus811
7 jaar geleden
Bedankt @ronron1212, dat zou zomaar een prima antwoord kunnen zijn waar vs iets aan heeft ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Indien je functie enigszins wijzigt nee . Direct reclameren dat je dat niet de afspraak vind . Nee dus . Behalve als het een totale andere functie wordt zeg van hoofd personeels zaken naar assemblage medewerker . Maar een enigszins gewijzigde taakomschrijving na een periode ziekte nee . Of het moet met jou instemming zijn . Direct op reageren mondeling en een brief ter bevestiging . Dat je het salaris zo als gewend en de komende verhogingen zoals verwacht wenst . Zoek evt rechts hulp. Succes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@gschuddemat,