Hoe werkt een payroll bedrijf?

Hoe werkt een payroll bedrijf.

Ik heb dit pas geleden voorbij horen komen. Ik weet er helemaal niks van, maar zou er graag alles over willen weten.

Graag zo veel mogelijk informatie.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.staffingdirect.nl/backoffice?gclid=CIbw48-q1NICFQ4UGwodT3sBOQ

Antwoorden (1)

Op https://nl.wikipedia.org/wiki/Payrolling vind je onder meer deze informatie:

"Bij payrolling geeft een bedrijf de verantwoordelijkheid voor zijn werkgeverschap uit handen en komt het personeel in dienst van een payrollonderneming.

Via een payrollconstructie besteedt de inlener juridische en administratieve aangelegenheden zoals de salarisadministratie en salarisbetalingen, afdracht van sociale premies, contractbeheer en bijvoorbeeld pensioenen uit aan een payrollonderneming. Personeel dat volgens een payrollconstructie betaald wordt, valt onder een andere collectieve arbeidsovereenkomst (cao) dan de geldende cao in de betreffende bedrijfstak. Veelal wordt er voor payrollkrachten een Uitzend-CAO gehanteerd. Door recente wetswijzigingen zijn payrollbedrijven echter verplicht een aantal elementen uit de cao van de bedrijfstak toe te passen op payrollcontracten: de zogenaamde inlenersbeloning."
Antoni