Gaat een leer-werkcontract automatisch door in contract voor onbepaalde tijd zonder ondertekening?

Collega van me werd slecht beoordeeld kort voor zijn examen. Hij heeft het met hakken over de sloot gehaald maar moest zich toch 'bewijzen' en kreeg daarvoor een soort proeftijd, waarna ze zouden laten weten of ze hem vast in dienst wilde.

Inmiddels bijna een half jaar verder, heeft hij er nog niks over gehoord. Hij zegt dat ie nu eigenlijk niet onder contract staat, en ze hem zo eruit kunnen gooien als ze willen.

Is dit waar? Of is zijn contract automatisch overgelopen in contract voor onbepaalde tijd?

Hij krijgt wel nog steeds gewoon loonstrookjes.

7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Indien een AO voor Bep tijd is afgelopen na een BBL leer overeenkomst nu is de persoon ( bij niet een nieuwe overeenkomst voor Bep tijd ) in vaste dienst . Maar ! Na een leer periode mag de werkgever datum behalen diploma als nieuwe aanvang datum hanteren . Dus mogelijk 2 jaar AO met leer overeenkomst . Dan na behalen diploma weer een periode met AO Bep tijd mogelijk . Maar indien niks op papier of ? Is het inderdaad in vaste dienst .