Hoe verkopen mensen op BOL.COM 2e hands boeken voor minder dan 5 euro ?

Sommige boeken staan er op voor 3 of 4 euro, terwijl de verzendkosten €3,75 zijn en bol neemt ook nog 1 euro ... Je kunt ze niet versturen met postzegel post (brievenbus post) want daar zijn ze te zwaar voor. Ik snap er niets van, alle boeken die enigszins populair zijn (John Grisham, Tolkien, Stephen King) worden voor absolute bodemprijzen aangeboden. Ik snap niet hoe dit rendabel kan zijn, als ik ze voor 4 euro weg moet doen dan moet ik zelf geld gaan bijleggen.
Iemand enig idee ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is niet rendabel als je 1 boek per keer opstuurt. Als je bijvoorbeeld 5 boeken voor €4 per keer verkoopt, stuur je die op en betaal je als het goed is maar 1x de verzendkosten. Toegevoegd na 3 minuten: https://www.bol.com/nl/m/service/particulierverkopen-verdienen/index.html Hier staat nog het een en ander. Ook dat de brijdrage aan bol eenmalig is.

Mensen hebben vaak niet door dat er ook nog kosten aan bol.com van de verkoopprijs af gaan en dat zij de verzendkosten betalen. En zodoende prijzen ze de boeken te goedkoop, zodat ze er op moeten bijleggen.

De verzendkosten worden op de ontvanger verhaald. Die betaalt dus boek + verzendkosten. Vaak willen mensen iets niet weggooien en nemen genoegen met een paar euro zodat ze anderen een plezier kunnen doen.

Dat komt omdat het alleen ebooks zijn, en daar betaal je geen verzendkosten over. Toegevoegd na 9 minuten: Bovendien bij die paar goedkope leesboeken,kan je er voor kiezen om ze in de avond te laten bezorgen en dat kost maar 0,99 cent verzendkosten.

Die verkopers hebben misschien een zakelijk account bij bol.com. Ze kunnen verzenden via DHL pakketdienst. De verzendkosten voor een boek zijn dan nog 2,99. Bijdrage voor bol.com 0,99 Bij een verkoopprijs van 5 euro blijft dan nog 1,02 over voor de verkoper. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dat echt de moeite loont om voor dat geld boeken te verkopen, maar met deze constructie leggen ze er tenminste niet op toe.

Bronnen:
https://www.bol.com/nl/m/service/verzenden...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100