ik heb een hele slechte bewindvoeder gehad ik had geen schulden ben ernu met 30.000 euro schuld vandaan, kan ik het geld terug vorderen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je bent zo te zien niet de enige, https://www.google.nl/search?q=obin+bewind&oq=obin+&aqs=chrome.2.69i57j0l5.3742j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Het beste antwoord

Jouw vraag of je recht hebt op een vergoeding van Obin, is door ons -buitenstaanders- niet te beantwoorden. Daarvoor hebben we te weinig achtergrondinformatie. Feit is wel dat je op het internet talloze klachten over Obin tegenkomt.

In jouw geval zou ik contact opnemen met het Juridisch Loket om te bespreken wat je het beste kunt doen. Als je naar één van de kantoren gaat of het e-mailformulier invult, krijg je gratis advies:
https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/werkwijze

Ik kan me voorstellen dat het Juridisch Loket je zal wijzen op de mogelijkheid om een klachtenbrief te sturen naar de griffie van het kanton waar het bewind is uitgesproken. De kantonrechter kan je klacht dan niet-ontvankelijk, ongegrond, gedeeltelijk gegrond of gegrond verklaren. Zo nodig gaat de kantonrechter in gesprek met jou en je bewindvoerder.

Een andere mogelijkheid is een klacht in te dienen bij de onafhankelijke klachtencommissie van de BPBI (zie bron). Obin is bij die organisatie aangesloten.
Pieter2011
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Waar haal jij vandaan dat het om Obin zou gaan? Ik zie dat niet in de vraag staan....
Pieter2011
7 jaar geleden
Haha, dat stond er echt bij (zie ook de reactie op de vraag zelf), maar is kennelijk verwijderd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dank je wel hier kan ik heel veel mee, ik kwam bij opbin met 1000 euro in de + ik heb een handicap en kan zelf niet mijn geld beheren dat heft hiervoor een andere organisatie gedaan maar ik ben verhuist, dichter bij het trauma centrum na 30 jaar mishandling op alle manieren door meerdere mensen, dat is allemaal betaald voor me, ik stond er heel goed voor, daar had een woonbegeleidster voor gezorgd , en na twee jaar is dit het resultaat terwijl ik bij obin kwam om geen schulden te krijgen en zonder angst daarvoor te leven, nu ga ik naar stoed in delft, morgen, hopenlijk kunnen mijn woonbegeleiders helpen en de meneer van stoed nl, ik zal lang in de schulden zitten door obin, er komen nog steeds brieven binnen die obin tijden heft laten liggen en ook niet bij de rechter heft aan gegegeven terwijl ze de schulden op moesten geven, de helft komt nu te voor schijnt, en krijgt de rechtbank zeker nog te horen, ik hoop dat er snel duidelijk heid is en ik niet meer bang hoef te zjn voor deurwaarders en enge brieven, hartelijk dank
Pieter2011
7 jaar geleden
Een triest verhaal... Sterkte en succes!