Hoe kan het nu dat de kpn ineens geld van onze rekening kan afschrijven?

onder het kopje internet ik heb dat niet eens van kpn?
we krijgen ineens afschriften dat er geld is afgeschreven...

Toegevoegd na 1 minuut:
kunnen ze dat gewoon altijd doen ofzo ik vind het vrij belachelijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet je niet aan ons vragen, maar aan de KPN. Schandalig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even vraagje: kan het niet zo zijn dat je internet abb. loopt via de telefoonaansluiting van KPN? En dat KPN daarvoor geld in rekening brengt?

Het beste antwoord

Direct je bank opdracht geven om te storneren!

Het is eigenlijk erg gemakkelijk om geld van een rekening af te schrijven via automatische incasso. Desgevráágd moet een bedrijf kunnen laten zien dat het een machtiging heeft, maar zo vaak wordt dat niet gecontroleerd. Bij mijn vorige baan heb ik honderden bestellingen met machtiging ingeklopt, en de machtigingen gingen in onze eigen administratie, niet naar de bank.

Omdat het zo gaat, kan een fout bij een bedrijf ervoor zorgen dat jouw rekening bekend staat als de rekening waar iemand een machtiging voor heeft ingevuld. Bij mijn vorige werk kwam dat (gelukkig sporadisch) wel eens voor als iemand een formulier onduidelijk had ingevuld. De bank controleert namelijk vaak niet of rekeningnummer en naam met elkaar kloppen.

Bij bankrekeningen gaat dat niet gemakkelijk fout (omdat bankrekeningen gevalideerd worden met een speciale rekensom), maar bij girorekeningen (waar wel één cijfer verschil kan zijn) wel. Als jij een bankrekening hebt, gaat het om een echte administratieve fout van de KPN, niet om een rekeningnummer dat een ander onduidelijk heeft ingevuld.

Voor het bedrijf dat incasseert, is pas zichtbaar dat er iets aan de hand is, zodra jij er melding van doet. Er is immers geen gat in hun administratie: ze leveren internet, en ze incasseren voor internet. Dat ze leveren aan iemand anders dan degene die betaalt, is onzichtbaar.

Dus stap 1: je bank bellen, het bedrag laten storneren. Het kan zijn dat je voor incasso's die al even geleden zijn, te laat bent.

Stap 2: contact opnemen met de kpn en heel boos worden over het ongeoorloofd incasseren van je rekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"contact opnemen met de kpn en heel boos worden over het ongeoorloofd incasseren van je rekening." lol :P -- +1!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u voor dit antwoord ben meteen aan het werk gegaan.....top

Andere antwoorden (3)

Een onterechte incasso kun je altijd laten terugboeken door de bank. (binnen een bepaalde tijd)

Neem wel contact op met de kpn want ik denk dat er ergens iemand nu gratis internet heeft omdat die het verkeerde nummer voor incasso heeft opgegeven...of dat het verkeerd is ingevuld ergens bij de kpn.
Dus ze hebben wel degelijk een machtiging....alleen is die door een ander getekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een incasso waar je het niet mee eens bent kun je binnen 30dgn terug laten storten. Neem wel even contact op met Kpn zodat t niet nog een keer gebeurt,en heel belangrijk kijk je afschriften altyd goed na!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een incasso kun je tegenwoordig binnen 56 dagen laten storneren, wet is gewijzigd in november 2009!
Je kunt bij je bank een selectieve incasso blokkade laten opvoeren tegen een individueel nummer, in dit geval van kpn. Wees er wel van overtuigd dat je een incassomachtiging niet hebt afgegeven danwel al beëindigd hebt. En kan het zijn dat je ooit een keer mondeling een machtiging hebt afgegeven? laat kpn maar bewijzen dan......