Zijn er bedrijven die aan geleverde kwaliteits producten ten onder zijn gegaan?

Niet vanwege de concurentie positie o.i.d.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Tomado, en Brabantia, onverslijtbaar spul. Markt verzadigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fokker bestaat nog steeds!!
http://www.fokker.com
agfa, door hun kwaliteit doormiddel van schoenmaker hou je bij je leest hetzelfde te houden en daardoor te laat instromen

"AgfaPhoto wijt faillissement aan opkomst digitale fotografie
Door Tamara van Hal, zondag 29 mei 2005 18:51
Bron: ZDNet, views: 18.167

AgfaPhoto heeft onverwacht aangekondigd dat het niet aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, een eerste stap in de richting van faillissement. Hoofdoorzaak van het faillissement wordt gezocht in de opkomst van de digitale camera, waardoor de vraag naar fotopapier en film sterk is afgenomen. Vrijdagochtend zijn de achttienhonderd Duitse werknemers van de fabrikant ingelicht over de financiële problemen. Het faillissement komt niet alleen voor hen als een verrassing, ook analisten hebben niets gemerkt van de problemen waarin het bedrijf verkeerde.

AgfaPhoto werd immers als een solide bedrijf gezien dat meeging met zijn tijd door zich sterk op het internet te richten. Bovendien had het pas nog een nieuw logo onthuld. Het bedrijf was sinds november 2004 in handen van Duitse en Amerikaanse investeerders, nadat het door het Belgische Agfa-Gevaert was verkocht. Het bekende fotomerk Agfa heeft dan ook niets te maken met dit faillissement.

Ook fotobedrijf Leica is in de problemen gekomen door de digitale fotografie; in februari van dit jaar bleek dat ook deze onderneming in de moeilijkheden zit. Sindsdien hebben banken de kredieten van Leica ingetrokken, waardoor het bijna over de kop ging. Aankomende dinsdag zal het management van het bedrijf in een extra ingelaste aandeelhoudersvergadering opheldering geven over hoe het de problemen wil gaan aanpakken."

http://tweakers.net/nieuws/37494/agfaphoto-wijt-faillissement-aan-opkomst-digitale-fotografie.html