De totale kosten voor een scooterrijbewijs (AM) zijn ongeveer € 500,00. Eerder meer dan minder.
Kosten theorie-examen € 31,- .
Praktijkexamen € 104,--
Kosten voor rijlessen: gemiddeld 4 tot 6 uur lessen nodig
Veel rijscholen bieden een totaalpakket aan: een aantal lessen en vervolgens afrijden: € 300.—
Maakt een totaal van € 435,--.
Dan moet je nog het rijbewijs aanvragen. Hierbij moet je eraan denken dat je een pasfoto en een legitimatiebewijs moet hebben.
Kosten aanvragen rijbewijs: € 39.--
De totale kosten zijn minstens: € 500,--.

Toegevoegd na 2 minuten:
En vergeet de materiaalkosten niet: zoals een lespakket.