Kan ik een creditcard aanvragen onder de 18?

Ik ga met de jaarwisseling naar New York. Met mijn bankpas kan ik niet pinnen in New York. Zou ik misschien een creditcard kunnen aanvragen ondanks dat ik dan nog net geen achttien ben?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.9K
Utrecht
7 jaar geleden
Kan je je bankpas niet vrijgeven voor de VS?
Als dat niet kan omdat je nog geen 18 bent, is het verkrijgen van een CC ook erg onwaarschijnlijk. Heeft een van je ouders geen CC? Dan kan hij/zij wellicht een tweede kaart (vaak gratis) aanvragen op jouw naam.
dudemeister
7 jaar geleden
Je kan je betaalpas laten aanpassen voor pinnen in het buitenland hoor.
Waar je wellicht eens naar kan kijken is of een prepaid creditcard aanschaf wat is voor je. Je betaald eerst bv €450 dan is dat ook de waarde die je kunt uitgeven ter plaatse. Weet alleen niet hoe het zit al je onder de 18 bent.

Antwoorden (1)

Nee, want jij bent handelingsonbekwaam. Wellicht kunnen je ouders een creditcard voor jou aanvragen.
Handiger oplossing is om de creditcard gebruiken van de volwassene met wie je meereist.