hoe oud moet je zijn om werk te doen dat met dieren te maken heeft te doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
Erna55
7 jaar geleden
Een betaalde bijbaan kan vanaf 14 jaar.
Klusjes zoals honden uitlaten, paardenstal vegen en konijnen voeren al veel eerder. Maar je moet eerst je leerplicht vervullen om een fulltime baan te mogen doen.
Hoe oud ben je en in wat wil je worden ?
tinus1969
7 jaar geleden
Volgens mij is er geen algemene grens, maar wel een grens voor een aantal specifieke taken/dieren. Zo mag je (iirc) als minderjarige niet met stieren werken.
Amadea
7 jaar geleden
Wat betekent iirc?
tinus1969
7 jaar geleden
@Amadea if I remember correctly

Antwoorden (1)

Het hangt er nogal vanaf om wat voor soort werk met dieren het gaat. Als je 13 jaar bent mag je bijvoorbeeld met een volwassene in de buurt om op jou te letten
- helpen op een kinderboerderij
- helpen bij lichte werkzaamheden in de land- en tuinbouw waaronder: kleine dieren voeren
- helpen bij licht werk op onder andere een manege.
Maar de minimumleeftijd voor het meedraaien als vrijwilliger op een dierenasiel is 16 jaar. En de minimumleeftijd voor vrijwillige hondenuitlaters bij het asiel is zelfs 18 jaar en dan moet je ook ervaring hebben in het omgaan met honden met gedragsproblemen.
Amadea