Kan dit een eerlijk verzoek zijn van de bank of zijn hier internet criminelen aan het werk ?

Houd er rekening mee dat uw ING Internet bankieren bijna is verlopen. Opdat het actief te blijven, gebruik dan de onderstaande link om door te gaan en de toegang tot uw account.

Opmerking - U wordt verzocht in te toetsen van uw TAN mobiele nummer dat is geregistreerd in onze database

https://mijn.ing.nl/internetbankieren/SesamLoginServlet

Toegevoegd na 1 minuut:
Omdat ik hetzelfde verzoek kreeg van de RABO en van de ING en ik helemaal geen internet bankieren doe.

Toegevoegd na 3 minuten:
Deze zin : -U wordt verzocht in te toetsen van uw TAN mobiele nummer- , is geen normaal Nederlands

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik kreeg respons van ING:
Beste Gold Enten,
Hartelijk dank voor uw melding over een valse e-mail, ook wel ‘phishing' e-mail genoemd. Hiermee helpt u ons om internetcriminaliteit gericht tegen te gaan.

Wat doen wij met meldingen over phishing e-mails?
• Wij laten de website waarnaar de e-mail verwijst direct blokkeren.
• Op ING.nl/veiligbankieren tonen wij voorbeelden van valse e-mails om klanten te waarschuwen.

Persoonlijke gegevens ingevuld of afgegeven?
Het kan zijn dat u telefonisch of op een website persoonlijke gegevens heeft afgegeven. Bijvoorbeeld uw gebruikersnaam, wachtwoord, activeringscode of TAN-codes voor Mijn ING. Bel dan direct de Alarmlijn, op 058 212 60 00.
Meer informatie?
Kijk op ING.nl/veiligbankieren of bel onze Helpdesk Mijn ING op 0900 1958 (10 cent per minuut).

Met vriendelijke groet,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Mocht er echt iets gaan verlopen, dan zou het niet op zo'n moment halverwege het jaar zijn. En dan zou de bank je een brief via de post sturen, of bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie actie GoldEnten!

Het beste antwoord

Deze mail moet je doorsturen naar valse-email@ing.nl
medewerkers gaan dan uitzoeken waar deze mail vandaan komt. Nooit zal ING bank zulke mails versturen. Mocht je wel ooit hebben gereageerd op zo een link dan onmiddellijk contact opnemen met de Alarmlijn 058-2126000 (24 uur per dag bereikbaar)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe ik Kathlyn +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ik heb het emailtje verzonden. Nou hopen dat jij niet op die afdeling zit ! Anders weet jij morgen de identiteit van GoldEnten !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk op de Alarmlijn en wij melden de klant altijd bij zulke mailtjes deze door te sturen, daar is weer een speciaal fraudeteam voor. Gelukkig was je zelf scherp ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als ik jouw gegevens zou zien no problem, wij hebben een bankgeheim :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg zeer zeer regelmatig (vandaag toevallig 5 stuks) van dit soort valse mailtjes in allerlei verschillende vormen en maten heeft dat ook zin om door te sturen ? En kan ik er nog iets anders aan doen ???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja stuur ze allemaal maar door, ze kunnen van verschillende afzenders zijn. Ze kijken van welk IP adressen deze mail afkomstig zijn. Zeker de moeite waard om het door te sturen. Zolang je niet er op geklikt hebt is dit het enige wat je doen kunt. Heb je toch gereageerd, bellen met de Alarmlijn. Als je de mails hebt doorgestuurd, kun je de mails in je mailbox verwijderen (markeren als phishingbericht) Van deze afzenders krijg je dan ook geen mails meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal ze doorzenden dank je wel en née gelukkig heb ik er verder helemaal niks mee gedaan maar vind het vooral voor oudere mensen heel vervelend maar als ik zo kan " helpen" doe ik dat

Andere antwoorden (9)

Ik zou eerst de bank bellen of dit klopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra er om codes gevraagd wordt: niet doen!!! Natuurlijk is dit phishing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien het gebrekkige Nederlands, kun je ervan uitgaan dat het oplichting is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarnaast vragen banken nooit via e-mail om in te loggen of je codes te geven.
bamibal
13 jaar geleden
Banken zullen u nooit op deze manier benaderen,al helemaal niet in gebroken nederlands!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is zeker niet echt!
Wij hebben hem ook al een aantal keer gehad. We hebben een keer de ING erover gebeld en die zeiden wat hierboven ook staat: geen gegevens invullen, daar wordt door de bank nooit naar gevraagd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs al zou het in Algemeen Beschaafd Nederlands zijn gesteld, dan nog moet je hier nooit op ingaan.
De bank zal je nooit op deze wijze benaderen.
Dit is ook de manier om oude mensen om de tuin te leiden en geld afhandig te maken. TRAP HIER NOOIT IN.

Meteen deleten!
13 jaar geleden
IK heb iets dergelijks vorig jaar van de z.g. ING bank ontvangen en het doorgestuurd naar de ING. Die adviseerden mij met klem er vooral niet op in te gaan. Dus...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoedelijk heb je een keer jouw e-mailadres ergens op internet achtergelaten. Dat wordt nu door criminelen misbruikt om te pogen bankgegevens te achterhalen. Banken zoeken echter niet per e-mail contact met hun klanten, en ze vragen al helemaal nooit om tancodes. Die mag je sowieso nooit aan wie dan ook doorgeven, die zijn altijd geheim. Nou bof jij dat je niet aan internetbankieren doet, dus je vermoed zelf al dat het niet klopt. Dit is nou wat ze phishing noemen. Ze hopen dat je inlogt op de nepsite en zo achter jouw bankgegevens kunnen komen om de rekening te plunderen. Het enige wat je dus met dit soort berichten moet doen is weggooien nadat je de afzender geblokkeerd hebt!
Amadea
13 jaar geleden
ALS er al iets zou verlopen, wat niet gebeurt, dan heeft de bank echt je TAN-codes niet nodig.
En als er iets officieels met je rekening zou gebeuren, krijg je daar bericht van via een brief, niet via een een mail in krakkemikkig Nederlands ('Om het actief te blijven...'). Niet intrappen dus, en melden bij de bank(en).