Waarom blokkeert internet bankieren mijn pas?

Door onverwachte rekeningen die automatisch werden afgeschreven sta ik nu op een kredietrekening te ver in de min. Is het gevolg hiervan dat internet bankieren wordt afgesloten en betekent dit dat de rekening is bevroren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Internetbankieren kan nooit je pas blokkeren. Door je bank te bellen kun je achterhalen waarom je pas is geblokkeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ervaring harry? http://www.pasopjepas.nl/

Antwoorden (3)

Als het goed is zijn dit geen onverwachte rekeningen, aangezien jij voor de automatische incasso zelf toestemming hebt gegeven ;)
Maar nee, in principe moet dit geen reden zijn dat je rekening geblokkeerd is. In dit geval zou het eerder zijn dat de partij die probeert geld van jouw rekening af te schrijven, dit niet lukt, omdat er niets meer af te schrijven valt. Je zal dan eerder een brief krijgen van bijvoorbeeld de veronica gids, of lexa.nl, omdat je een betalingsachterstand hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je te veel rood staat, kun je geen geld meer opnemen en zal de bank automatische incasso's stopzetten.
Binnenkort ontvang je een brief van de bank met het vriendelijke verzoek het tekort zo snel mogelijk aan te vullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je niet dat je geen opnames of betalingen met je pas kunt doen omdat je rood staat? Want dat is logisch. Dan is je rekening niet geblokkeerd.
Wel moet je het tekort binnen x tijd (zie de voorwaarden van je rekening) aanzuiveren.
Zodra je weer in de plus staat, kun je weer betalingen verrichten.