Hypotheekrenteaftrek?

Hoe komt het dat zoveel nederlanders het eens zijn met de hypotheekrenteaftrek?
Het is zelfs 55% van de eigenhuis bezitters die het er mee eens zijn.
Waarom??

Toegevoegd na 4 minuten:
ik bedoel het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je die hypotheekrente aftrek of het afschaffen daarvan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hele goeie vraag Werk. Ik sta ook met verbazing dit te lezen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik bedoel het afschaffen ervan

Antwoorden (5)

Ik vraag me af hoe ze aan dit getal komen. Het ligt er maar aan hoe dit gevraagd is en aan wie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat deze percentages de politiek goed uitkomt op dit moment. Ik vraag mij af wie dat onderzoek heeft gedaan. Volgens de Hond etc. zou nu ook de PvdA de grootste zijn. Ga je naar geenstijl.nl staat er een heel andere partij eenzaam aan de top.
Ik denk dan ook dat het manipulatie is, en het met een korreltje zout nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je gaat ervan uit dat de doelgroep van geen stijl (25-35, mannen, hoger opgeleid) anders stemt dat de gemiddelde Nederlander. Dat kan ook natuurlijk..
Omdat de hypotheekrente 1 van de dingen is die de huizenprijzen kunstmatig hooghoudt, waardoor ook de huren meestijgen en er huursubsidie nodig is, (de allerallergrootste uitkeringenpost die we hebben in Nederland, want feitelijk is huursubsidie een soort verkapte uitkering) en je huis eigenlijk nooit helemaal van jou wordt. Affijn, er zitten nog wel meer haken en ogen aan ; het is niet allemaal goud wat er blinkt.

Ik woon tegenwoordig in Duitsland en daar hebben ze nog nooit van hypotheekrenteaftrek gehoord, maar de huizen zijn er veel goedkoper, de rente lager en de aflossingsmogelijkheden veel beter. Nederland is het enige EU-land dat zoiets als hypotheekrenteaftrek kent zelfs, dus wat dat betreft is het ook een op de lange duur onhoudbaar systeem.

Natuurlijk breekt de hel los als je het van vandaag op morgen in 1 keer afschaft. Maar gefaseerd is er zeker een heleboel voor te zeggen dit systeem nog eens heel, heel grondig onder de loep te nemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet overigens dat veel mensen uit mijn familie en kennissenkring, allemaal huizenbezitters, zeker niet negatief tegenover het afschaffen van de hypotheekrente staan. In schat dat het zelfs meer dan 80 % is. Die cijfers zijn dus misschien nog wel een beetje gekleurd ook.

Toegevoegd na 39 minuten:
Wellicht heeft het er ook mee te maken dat sommige mensen verder kijken dan hun neus lang is en ook naar de voordelen op de hele lange termijn kijken, en niet alleen maar naar hun eigen portemonnee vandaag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze denken dat de huizen dan goedkoper worden en dat ze dan kunnen goedkoop kunnen verhuizen naar een betere woning dan zde nu hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, dat lijkt me wel een beetje kromme gedachtegang. Tenzij je al dertig jaar in hetzelfde huis woont, flink hebt afgelost en er niks bij hoeft te leggen natuurlijk, maar dat zijn er niet veel.
Ik denk dat toch best veel mensen in Nederland weten dat we er slechter voor staan dan de overheid ons wil laten geloven. Er moet door de gigantische geldinjecties in het financiële systeem bezuinigd worden en wanneer we de hypotheekrenteaftrek gaan aanpakken, dit in eerste instantie zal gaan om de hogere hypotheken. Er wordt gepraat over hypotheken boven de 350.000 euro. Wanneer de meeste Nederlanders een hypotheek hebben met een lager bedrag, zal de uitkomst van het onderzoek hier zeker mee te maken hebben.