heb ik recht op kinderopvangtoeslag als mijn kinderen bij in het kinderdagverblijf waar ik werk bij mij (leidster) in de groep zitten?

Ik werk fulltime in het KDV van mijn moeder en wij hebben een verticale groep. Mijn kinderen zitten dus bij mij in de groep (max. 12 kinderen). Heb ik recht op kinderopvangtoeslag voor mijn kinderen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

In principe ja, maar dan moet je in dit geval wel in loondienst zijn van je moeder.

"Voorwaarden voor kinderopvangtoeslag in 2016
Lees voor

U kunt kinderopvangtoeslag krijgen als u en uw toeslagpartner aan de volgende voorwaarden voldoen:

    U werkt, volgt een traject naar werk , een opleiding of een inburgeringscursus.
    U hebt met het kindercentrum of gastouderbureau een contract afgesloten.
    U betaalt zelf een deel van de kosten van kinderopvang. Dit is uw eigen bijdrage.
    U hebt de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsvergunning.
    U krijgt kinderbijslag of een pleegouderbijdrage, of u onderhoudt het kind in belangrijke mate.
    Uw kind gaat naar een geregistreerde kinderopvang.
    Uw kind staat ingeschreven op uw woonadres.
    Uw kind zit nog niet op het voortgezet onderwijs."

Toegevoegd na 3 minuten:
Uiteraard moet aan alle voorwaarden hierboven worden voldaan.

Terugkerend naar het eerste punt, "werk".

Onder "werk" verstaat de Belastingdienst dat je:

"
    in dienst bent bij een werkgever
    zonder vergoeding meewerkt in de zaak van uw partner
    winst uit onderneming hebt
    inkomsten uit andere werkzaamheden hebt, bijvoorbeeld als freelancer of artiest."
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja ben fulltime in loondienst bij het KDV van mijn moeder