Op mijn contractverlenging staat een verkeerde datum aangegeven, wat nu?

Hallo ik heb 17 jaar en heb een tijdje terug mijn 2e cintract getekend bij de jumbo. Mijn eerste contract was alleen al ee tijdje afgelopen, die liep namelijk tot 24-5-2016. ik heb 16-6-2016 pas mijn 2 getekebd en heb dus eigenlijk 3 weken zonder contract gewerkt.
met mijn domme hoofd heb ik na een lange dag werken niet goed op de datum gelet en het blijkt dus dat bovenaan mijn 2e contract de datum 25-3-2016 staat. oftewel het contract geeft aan dat ik het heb ondertekend op 25-3 ookal is dat eigenlijk 16-6. Wat kan ik nu doen?

Toegevoegd na 1 minuut:
ps. sorry voor de spelfoutjes mijn toetsenbord werkte niet echt mee..

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.5K
TurfGraver
7 jaar geleden
Bij je werkgever aangeven dat datum niet klopt?

Het beste antwoord

Volgens mij is alleen sprake van een typfout.

Je schrijft dat je eerste contract eindigde op 24-05-16. Omdat je gewoon in dienst bent gebleven, zou het volgende contract als begindatum 25-05-16 moeten hebben. En niet 25-03-16.

De datum waarop je het hebt ondertekend is van minder belang.

Oplossing: aan werkgever vragen of hij een korte aanvulling maakt op het nieuwe contract waarin daarnaar verwezen wordt en waarin staat dat 25 maart 2016 foutief is en dit 25 juni 2016 moet zijn en dat de arbeidsovereenkomst dus loopt tot ... en dat eroverigens niets veranderd is. Plaats en datum van ondertekening eronder, de handtekeningen en dat was het.

Je hebt niet enkele weken zonder contract gewerkt; je was immers in dienst en dat ben je gebleven. Alleen de vastlegging op papier was niet juist.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inderdaad, dat is de bottom line: er staat gewoon een foutje in het contract en dat kan eenvoudig gecorrigeerd worden met een correctie op het contract of een nieuw uitgedraaid en ondertekend contract. Nog een puntje: uiteraard moet Jumbo gewoon salaris uitbetalen voor de geleverde diensten op basis van het contract zoals dat had moeten bestaan, maar of dat vanzelf goed gaat bij zo'n fout in het contract moet vraagsteller wel even in de gaten houden. Zo'n grote organisatie als Jumbo heeft ongetwijfeld een grote centrale salarisadministratie waar bij een dergelijk misverstand best ook iets mis zou kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dat salaris is gewoon goed gegaan gelukkig. ik denk alleen dat mijn werkgever met zin de datum bovenaan het contract anders heeft gemaakt zodat het lijkt alsof ik dit contract eerder heb ondertekend. ik heb namelijk op internet gelezen dat een werkgever minimaal een maand van tevoren aan moet geven of het contract wordt verlengd of niet. als de werkgever hier te laat mee is kan de werknemer een boete eisen van een aantal weeksalarissen van hoeveel weken de werkgever te laat waa met als max 1 maandsalaris.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Is dat niet alleen wanneer je contract niet verlengd word?
Computoon
7 jaar geleden
Inderdaad. Maar daarnaast geldt: de aanzegplicht geldt niet voor arbeidsovereenkomsten die korter duren dan 6 maanden.
De vergoeding geldt alleen als de tijdelijke arbeidsovereenkomst minstens 6 maanden duurde (dan geldt de aanzegplicht) en bovendien niet wordt voortgezet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
het was wel meer dan 6 maanden maar als het klopt dat het alleen geld als het niet wordt verlengd maakt het voor mij dus niet uit. Bedankt voor het reageren iedereen!
Computoon
7 jaar geleden
Strikt genomen, heb je recht op de aanzegvergoeding als het contract een duur had van meer dan 6 maanden en de aanzegging niet tijdig is gedaan. Of het nu verlengd wordt of niet. Dat is de theorie maar mijn antwoord is praktijkgericht. In de praktijk gaat een werknemer met gezond verstand namelijk niet de goede relatie met zijn werkgever, die zo vriendelijk is geweest het contract te verlengen, op het spel zetten omdat hij de aanzegging te laat heeft gedaan.