Moet je een doorlopende krediet schuld terugbetalen bij de bank?

Moet je deze schuld terugbetalen als iemand een laag inkomen/bijstand heeft?
Kan iemand advies geven aub.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Ja je moet terug betalen geleend is geleend.

Antwoorden (2)

De hoogte (laagte) van inkomen of bijstand doet er niet toe, schulden/leningen moeten worden terugbetaald.
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke maar als deze schuld al overgedragen is aan de incassobureau gaan zij dan een beslagvrijevoet berekenen over mijn laag inkomen?? klopt dit
ronron1212
7 jaar geleden
Ja
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Ja, maar daarmee blijft je schuld nog steeds open staan. Uiteindelijk zul je toch een keer moeten betalen.
paulus811
7 jaar geleden
Een doorlopend krediet hoef je niet af te lossen, daarom heet het doorlopend. Wel moet je maandelijks een aflossing doen waarin ook de rente zit (meestal 2% van de leensom), maar het afgeloste deel kun je weer opnemen. Dit is het grote gevaar van een doorlopend krediet.
Je moet verschil maken tussen een doorlopend krediet en een doorlopend krediet SCHULD.

Een doorlopend krediet betekend niet meer of minder dan dat je de MOGELIJKHEID hebt geld op te nemen. Zolang je dat nog niet gedaan hebt is er geen schuld en hoef je dus ook niets terug te betalen.

Zodra je een (deel) van dat krediet opneemt dan ontstaat er wél schuld. Die schulden moet àltijd terug betaald worden. (De bank is immers geen suikeroom die zomaar geld uitdeelt. Die wil zijn geld (+ rente) terug zien !)

De enige manier om dáár nog onderuit te komen is failliet te gaan.

Of, in hele bijzonder schrijnende gevallen, dan kan kwijtschelding gegeven worden, maar dan moet je wel een héél goed excuus hebben !
teusvh
7 jaar geleden
In de hoop op betere tijden kun je wel elke maand opnieuw het bedrag opnemen dat je hebt afgelost. Dat betekent wel dat het uitstaande bedrag niet zakt, en je lange tijd (de meestal erg hoge) rente blijft betalen. Mijn advies: een poosje heel zuinig leven, en proberen om toch van die schuld af te komen.