Ja hoor, ooit wel. De hele economie geschiedt in een golfbeweging. We zitten nu in een economisch dal, maar ooit zal er ook weer een economisch toppunt aan zitten te komen. We zijn toch ook eerder uit een financiële crisis gekomen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik hoop het, maar ben er niet echt zeker van.
Maar het is voor mij helemaal niet zeker of en wanneer we weer op het oude niveau zitten, of dat we in een voortsukkelende - structurele - crisis terechtkomen. Er is geen spraken van een crisis door cyscklische oorzaken, maar door structurele tekortkomingen van onze economie.

Ik heb het boek van David Ricardo gekocht (tweedehands ergens uit een obscuur hoekje van Europa) om het probleem eens te bestuderen vanuit een meer fundamentele hoek

Toegevoegd na 2 minuten:
David Ricardo:
Principles of Political Economy and Taxation uit 1817
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk, dit is niet de eerste financiële crisis. Always look at the bright side of life.
13 jaar geleden
Natuurlijk. Dingen als dit zijn eerder voorgekomen. Ook hier. Hoe dacht je dat het Romeinse rijk aan zijn eind was gekomen?

Daarbij; alles is relatief. De voorplaat van het rapport "Worst-case debt scenario - Protecting yourself against economic collapse" van Societe Generale spreekt daarin boekdelen; in dat grafiekje, afkomstig van tijdschrift The Economist, loopt de schuld in de ontwikkelde wereld op van 72% van het BNP naar 150% en verandert die in de derde wereld van 49% naar 45% van het BNP in de periode van 2001 tot 2011. Ook daar leven mensen en komt de zon iedere dag op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een heel goed kabinet uitrolt na 9 juni
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit europese rijk zal ten onder gaan op den duur, net zoals vele rijken voor ons zijn gesneuveld, door verrijking, zelfoverschatting, en onderdrukking.
Pas als de mentaliteit veranderd, zal het financieel veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik blijf maar geloven dat we al in 2001 in de " Kondratieff winter" zijn terecht gekomen . Na de winter komt het voorjaar weer.

Hier wordt het uitgelegd : www.beursbox.nl/kondratieff.html

Toegevoegd na 3 uur:
En hier ook www.hoefgeest.nl klik op : tutorials en daarna op : kondratieff golf.