Mag je zelf een bankrekening openen als je vrijwillig onder bewind staat?

Wij staan vrijwillig onder bewind vanwege prive omstandigheden en niet zozeer om de schulden.
Nu betaald onze bewindvoerder niks van onze schulden af en op deze manier krijgen we dus wel schulden. Klachten zijn ingediend, maar alles duurt zo lang en de rekeningen blijven komen.
Nu wil ik graag zelf een rekening openen waar onze inkomsten op gestort worden zodat we het zelf kunnen regelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, de zin klopt niet.
Moet zijn:
Nu betaald onze bewindvoerder onze rekeningen niet ipv schulden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (2)

Advies: bel de schuldeisers z.s.m. en vertel waar het aan ligt dat ze geen geld ontvangen, hun rekeningen niet voldaan worden.

Vertel ook dat je een andere bewindvoerder zoekt en dat er absoluut wel betaald zal worden.

Schuldeisers worden niet vrolijker, maar wel ongeduldig als er niet alleen geen betalingen binnen komen, maar als ze ook helemaal niets horen!

Bellen dus als de wiedeweerga.

Het is heel nuttig om bij Maatschappelijk Werk aan te kloppen, deze hebben hier verstand van , zij weten alle ins' & outs terzake.
Het Juridisch Loket of een rechtswinkel of zelfs de sociaal raadsman kan je te hulp roepen (via de gemeente).

Antwoord

Jawel dat mag , je mag een bankrekening openen, maar de bank zal een bewijs van inkomen, bewijs van binnenkomst van gelden (inkomen/uitkering/kapitaal) willen zien.
Dus dat lukt niet.

Maar ook al heb je een bankrekening , welke gelden wil je storten? Daar kun je namelijk niet aan komen.

Moeilijk hoor!
Goed dat jullie er achteraan zitten.
Niets doen helpt niet ~ sterkte en hou vol .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Vrijwillige bewindvoering is meer budget beheer. Zij betalen de rekeningen als er genoeg geld is. Mocht er geld overblijven worden er schulden mee afgelost.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt @ronron1212 Echter , op een nieuwe rekening kun je niks storten als het bij de bewindvoerder binnenkomt... schiet je er dus niets mee op, uiteindelijk.
Ik sta zelf ook onder vrijwillig bewind en gelukkig geen problemen met mijn bewind maar 6 maanden terug had ik wel een bank rekening geopend via internet ik heb er geen problemen mee gehad en gebruik de extra rekening om geld appart te zettrn aan wat er over is van het weekelijkse bedrag je kan gerust een bank rekening openen zonder problemen