Mag een winkel een bordje hebben hangen met: U pakt, U breekt, U betaalt.

Ben je aansprakelijk als je in een winkel per ongeluk iets breekt? Ik dacht altijd dat dat niet zo was maar ik kwam dit bordje in een winkel tegen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wacht even... ik spoel even de interactieve TV terug. Dit was tóévallig net op TV toen je de vraag stelde! (alleen lette ik natuurlijk niet op.. want ik was veel te druk met vragen beantwoorden! ;-)) *spoelt terug* In Engeland is het volgens het programma zo dat je moet betalen als je schuld bekend. Echter dan wel de inkoopsprijs. Héé.. dit zei iemand anders al! Nou.. dan laat ik het hier maar bij. Lekker Tv kijken. :-)

Als jij iets breekt in een winkel ben jij aansprakelijk. Vaak is het wel zo, dat een winkelier hier niet moeilijk over zal doen. Immers hij hoort klantgericht te zijn nietwaar. Bovendien kan hij het weer afschrijven. Zo'n bordje mag hij altijd ophangen. Ik vind het alleen niet zo vriendelijk. Tenzij er een olifant in een porseleinwinkel komt ;)

Ja, wettelijk gezien ben je aansprakelijk, een winkelier heeft hier echter wel vaak een verzekering voor, of kan dit afboeken als breuk.

als het goed is heb je een aansprakenlijkheids verzekering waar je dit kan declarreren

Iedereen mag zo'n bordje ophangen, maar dat wil nog niet zeggen dat het dan ook rechtsgeldig is. Het risico van ongelukjes blijft voor de winkelier, mogelijk schrikt het wel een beetje af en blijven veel potentiele klanten van breekbare spulletjes af.

nee je moet geen schuld bekennen en je naam en adres achterlaten de winkel moet met de bewijzen komen dat jij schuld hebt aan de gebroken spullen dus je bent niet aansprakelijk totdat het bewezen is en dan mogen ze de groothandelsprijzen rekenen en niet de winkel prijzen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100