Ik heb voor een dienst betaald met een tussenpersoon nu is het bedrijf failliet wat kan ik doen?

Hallo, ik zal even het probleem omschrijven

Ik heb betaald voor het spuiten van een motorfiets,
het betalen is in natura gedaan door middel van het geven van een bromfiets.

Ik heb deze deal gemaakt met een werknemer van dat bedrijf die wel vaker iets voor zichzelf of andere liet spuiten.

Nu bleek deze week dat het bedrijf failliet is verklaard, dus mijn motor kan niet meer worden gespoten.

Hij heeft de bromfiets niet meer ( verkocht ) en ik hem mijn complete motorfiets als geschuurd omdat ik hem deze week zou brengen.

De werknemer beweert dat die al heeft betaald voor die dienst aan zijn baas en zegt dat hij het geld niet meer terug krijgt ( ik heb geen idee of dit waarheid is )

Ik heb er al met meerdere mensen overgehad maar niemand heeft echt een goede oplossing.

Heeft iemand hier een onpartijdige oplossing ? of tips?

Met de deal is er helaas niks opgesteld, dus geen contract ofzo.

gr,

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Naar mijn mening heb je met het failliete bedrijf niets te doen, alleen met de tussenpersoon.
Jij bent de verplichting nagekomen (betaling met brommer), de tussenpersoon nog niet (zorgen voor het spuiten van de motor).

Wat m.i. de oplossing is:
Of de tussenpersoon vergoedt je de waarde van de brommer?
Of de tussenpersoon regelt dat de motor elders gespoten wordt (waarbij het redelijk is dat een bijbetaalt voor het eventuele prijsverschil).

Als de tussenpersoon al betaald heeft aan het nu failliete bedrijf heeft hij een vordering op dat bedrijf. Hopelijk krijgt hij het geld terug maar die kans is klein bij een faillissement. In ieder geval: risico tussenpersoon.

Toegevoegd na 2 minuten:
dat een bijbetaalt = dat je bijbetaalt
Computoon
8 jaar geleden
Poet
8 jaar geleden
Helemaal juist. +
Dit is het risico dat de tussenpersoon genomen heeft door niet namens het bedrijf jouw brommer te ontvangen maar als privépersoon, en vervolgens ook weer als privépersoon een deal te maken met zijn eigen werkgever.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En je moet blij zijn dat de motor in je eigen schuur staat want als hij al bij de spuiterij had gestaan had je hem waarschijnlijk niet meer terug gekregen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke heel erg bedankt, klinkt verder ook wel logisch maar wou je toch even van een onpartijdig persoon weten. Heel erg bedankt,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+, Eigenlijk is de tussenpersoon de aannemer en wordt het bedrijf gebruikt als tussenpersoon om de werken uit te voeren. De aannemer blijft dus verantwoordelijk, de tussenpersoon (bedrijf) is overkop gegaan.