Kan ik echt geen piloot worden zonder natuurkunde?

Ik zit nu in Havo 3 en ik moet binnenkort een profielkeuze maken. Ik denk dat mijn besluit al vast staat: ik kies voor N&G. Dit paket bevat de vakken die je nodig hebt: wiskunde B, Engels en Nederlands. Ik mag nog tussen 2 vakken kiezen, namelijk natuurkunde en aardrijkskunde. Ik aardrijkskunde ben ik super goed, in natuurkunde helemaal niet! Kan ik nog steeds piloot worden? Is een goede beheersing van natuurkunde echt van belang?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Erna55
7 jaar geleden
Vrijwel alle vliegscholen in Nederland eisen als vooropleiding havo met wiskunde, Engels en natuurkunde als eindexamenvakken. Die eis stellen ze niet voor niets. Je hebt die vakken namelijk nodig om de opleiding met goed gevolg te kunnen voltooien.
ronron1212
7 jaar geleden
Hou er rekening mee dat je studie rond de € 150.000 kost en dat je dat moet lenen bij een bank.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De studie is inderdaad prijzig, maar daar maak ik mij voorlopig niet zo druk om. Mijn vader en moeder zijn beide ook piloot en ik heb het zo net nagevraagd. Zij zeiden dat als je het onjuiste vakkenpakket hebt gekozen, je het nog kan corrigeren door het aantevullen met maximaal twee deelcertificaten. Dus ik vrees dat ik me op een ander beroep moet gaan focussen..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hou er rekening mee dat je studie rond de € 150.000 kost" Ja, dat was in 2001 zo... tel er nu maar €30.000 tot €50.000 bij op.... "en dat je dat moet lenen bij een bank."
Hoezo? Ken jij de financiële staat van z'n ouders?

Antwoorden (1)

Denk dat het echt niet zonder natuurkunde kan is wel en heel belangrijk onderdeel voor een piloot
mag je het misschien ook niet als extra vak doen ?
of doe eerst nog een hogere opleiding met natuurkunde
je kan tot 27 jaar instappen dus tijd zet

maar hou er wel rekening mee dat de banen in die sector echt niet voor het oprapen liggen en erg duur is
Heb wel eens gehoord dat bus chauffeurs meer betaald krijgen ???
(ooit gehoord in air crash investigation )
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Hou er rekening mee dat je studie rond de € 150.000 kost en dat je dat moet lenen bij een bank.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Onzin, piloten verdienen tussen de 27.000 en 170.000 per jaar.