Waar kan ik als zwerver mijn paspoort vernieuwen ?

Ik was ongeveer 4 jaar geleden op straat terechtkomen. Ik had veel problemen waardoor ik een depressie kreeg. Werken lukte al niet omdat soms 2 dagen niet kon slapen, mijn benen begonnen van zelf te bibberen en trekken. Kreeg ook een soort schok als ik in slaap wilde vallen. Gelukkig is dit probleem na 3,5 jaar vanzelf overgegaan.

Omdat ik mijn huur niet kon betalen moest uit huis. Heb heel lang buiten geslapen.
Uitkering kreeg ik niet omdat ik geen adres en niet GBA geregistreerd was.
Wel kon ik werk vinden meestal. Maar nu is ook mijn paspoort over datum. Waardoor ik nergens kan werken. En ik wil weer gewoon normaal leven.
Omdat ik nog ergens 2500 schuld heb staan. Willen bekenden mij ook niet laten inschrijven vanwege deurwaarder gevaar. Ik ben al heel blij dat ik sinds een jaar weer normaal kan denken zonder

Wat moet ik doen ? Wie kan mij helpen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Heeft u de Nederlandse nationaliteit maar geen vaste woon- of verblijfplaats en verloopt uw reisdocument? Dan kunt u bij een aantal gemeenten, waaronder gemeente Echt-Susteren, een reisdocument aanvragen. Een overzicht van de andere gemeentes waarbij u een reisdocument kunt aanvragen zonder vaste woon- of verblijfplaats vindt u onder de link.

https://loket.echt-susteren.nl/Loket/prodcat/products/getProductDetailsAction.do?name=Paspoort%2Ben%2Bidentiteitskaart%2Bzonder%2Bvaste%2Bwoon-%2Bof%2Bverblijfplaats

https://www.amstelveen.nl/web/Wonen-en-Leven/Verhuizen/verhuizenproducten/Reisdocument-voor-Nederlanders-zonder-vaste-woon-of-verblijfplaats-of-die-in-het-buitenland-wonen.htm
7 jaar geleden
Als u dakloos bent en een paspoort of identiteitskaart nodig hebt, kunt u het volgende doen:

1) Een briefadres aanvragen bij de gemeente. Dit kan alleen als u de Nederlandse nationaliteit hebt.

of

2) Een paspoort of identiteitskaart aanvragen bij een van de volgende gemeenten:
- Den Haag
- Enschede
- Maastricht
- Echt-Susteren
- Oldambt
- Bergeijk
- Bergen op Zoom
- Montferland

Toegevoegd na 4 minuten:
Op sommige websites wordt alleen Den Haag als mogelijkheid genoemd. Andere websites noemen ook Haarlemmermeer (luchthaven Schiphol) naast de andere gemeenten.
Antoni