Mag paypro inneens €670 in rekening brengen?

Ineens kreeg ik een mail van paypro.nl met de melding dat ik een saldo open heb staan van meer dan €670,-

Ze zeggen iedere maand een mail verstuurd te hebben, maar ik heb die nooit ontvangen. Nu ineens krijg ik wel een mail dat ik zo'n monster bedrag even in een aantal dagen kan overmaken.

Dit geld heb ik simpelweg niet, en ik wil eigenlijk ook niet zoveel geld betalen voor een service waar ik niet eens gebruik van heb gemaakt. Daarnaast laten ze nooit weten dat er een abonnement loopt (of ze laten het weten via spam mails oid).

Ze hebben nu meer dan een jaar iedere maand flink veel kosten in rekening gebracht bij een inactief account.

Nu wil ik inloggen op de website en een zogenaamde "omzet verhogende module" uitzetten, maar dan is het onmogelijk om de module uit te zetten. De knop is letterlijk niet in te drukken, het is gewoon een streepje met tekst.

Contact heb ik gehad met de "klantenservice". Daar kreeg ik een voorstel om het bedrag met 10€ per maand af te lossen. Toen ik vroeg of dit wat minder kon, zei Support ineens dat het €20,- per maand zou worden, gewoon om me te pesten.

Ik zie het allemaal even niet meer zitten en ben behoorlijk depressief. Nu krijg ik ook nog de stres van deze onrechtmatige afhouding over me heen.

Mijn vraag is dus, mag PayPro ineens zoveel geld inhouden voor een service welke ik niet gebruik heb?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat mag niet als jij geen duidelijke factuur gehad hebt en als je geen eerdere betalingsherinneringen ontvangen hebt op het, bij inschrijving, opgegeven mailadres. Vraag aan deze leverancier een specificatie op wanneer ze facturen verzonden hebben. Nafacturatie is altijd wel mogelijk, dus de leverancier mag -indien er een geldige overeenkomst is- wel alsnog kosten in rekening brengen over een bepaalde/ of hele periode van uw lidmaatschap. Vergeet niet dat u wanneer het een particuliere overeenkomst betreft beroep kunt doen op kopen op afstand en de overeenkomst met terugwerkende kracht kunt ontbinden indien u bij inschrijving NIET gelegenheid kreeg om binnen 14 dagen kosteloos te ontbinden (oppassen wanneer u zich hier op beroept/ het is voor sommige abonnementen niet geldig).

Bronnen:
http://www.ondernemersplein.nl/regel/facturen/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100