Kun je leasekosten voor een product berekenen vanuit koopkosten?

Ik ben bezig met een schoolopdracht, waarbij iemand mij vraagt of ik een overzicht wil opstellen voor als die persoon het product koopt en een overzicht voor als die persoon het product leaset.
De koopprijs heb ik eenvoudig kunnen berekenen (totaal €52.661,-). Kan ik hier op een of andere manier een leaseprijs van maken per maand?

Eventuele extra informatie: looptijd 24 maanden, soort product = linnengoed.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En moet het operational lease of financial lease zijn ?
Oftewel krijg je het naar 24 maanden terug of is het eigenlijk op afbetaling ?

Het beste antwoord

Bereken het alsof je het bedrag in 2 jaar uitleent en met rente terug wilt want in principe leen je het van de bank, en een winstpercentage erover wilt behalen. En deel dat door 24.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gvrox
8 jaar geleden
En de waardevermindering van het produkt dan ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waardevermindering van het product is niet van belang is bij financial lease jouw probleem en bij operational lease het probleem van de lease maatschappij
gvrox
8 jaar geleden
Als het het "probleem" is van de leasemaatschappij, dan berekenen deze het in de leaseprijs.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@WasMaes. Je gaat hier uit van een lineaire constructie, maar leaseconstructies zijn nagenoeg altijd annuitair. Je kunt het maandbedrag bij 24 maanden het beste uitrekenen op http://www.berekenhet.nl/wonen-en-hypotheek/annuiteit.html De formule die hierachter is ingewikkeld en te vinden op https://nl.wikipedia.org/wiki/Annuïteit