zijn er creditcards voor minderjarigen?

Ik wil erg graag een creditcard om dingen te bestellen op internet waar je alleen met een creditcard kunt betalen. Het probleem is dat ik minder jarig ben (bijna 16) Ik vroeg me af of er misschien creditcards zijn voor minder jarigen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6K

Antwoorden (2)

Ja, je hebt de 3V Visa kaart, hiermee kan je online betalen op websites waar Visa geaccepteerd word.
De kaart kost 10 euro en kan besteld worden op: https://www.3vcard.nl/
Of bij de Primera bij jou in de buurt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Zie mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@tinus1969 de 3v Kaart is gewoon te gebruiken door minderjarigen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deed ik eerder ook altijd toen ik <18 was.
Het enige voordeel vind ik zelf is dat je geld er op moet zetten en dus geen schulden kunt maken. Ook kun je kiezen voor een voucher.
tinus1969
8 jaar geleden
@kees52, zulk gebruik is dan welbeschouwd illegaal.
Een minderjarige is niet handelingsbekwaam en mag dus niet zelfstandig spullen kopen of schulden maken (het kopen van alledaagse zaken als patatjes oorlog is in feite via een uitzondering geregeld). Een minderjarige kan dus niet zomaar een creditcard bezitten of gebruiken.