Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je doen als iemand je financien heeft beheerd en nu niks meer van zich laat horen?

Mijn vriend heeft in 2012 flink in de shit gezeten Door opgebouwde schulden. Op dat moment had hij ongeveer 30.000 schuld.

Een 'vriend' heeft toen aangeboden om hem te helpen en is zijn financiën gaan beheren. Mijn vriend heeft braaf zijn bankpas afgegeven en altijd alle post naar hem gebracht.

Nu. Begin 2016. Heeft hij zijn bankpas terug gekregen onder het mom van 'ik heb geen tijd, je moet het zelf maar gaan doen.
Na het uitpluizen van zijn bankrekening zijn we er achter gekomen dat die jongen ongeveer 56.000 euro heeftgeïncasseerd. Daarmee heeft hij 34.000 aan rekeningen betaald en 15.000 aan nieuwe schuld gecreëerd. (Leningen afgeslote in naam van mijn vriend)

Nu blijven we verrassingen krijgen . Zorgtoeslag en huurtoeslag die die jongen heeft geeind maar waar mijn vriend totaal geen recht op had. Het is zelfs tot aanmaningen en loonbeslag gekomen. Omdat die jongen er niks mee heeft gedaan...

Wij willen graag alle administratie terug zodat we geen verrassingen meer krijgen. Maar we krijgen het maar niet.

Nu heeft die jongen mijn vriend geblokkeerd op whatsapp en we vrezen het ergste..

Wat kunnen we hier nog tegen doen? Juridisch gezien

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
695

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Aangifte doen van fraude.

Toegevoegd na 3 minuten:
En, niet om vervelend te doen, maar je vriend zit volgens mij nog dikker in de shit als in 2012. Zoek hulp bij schulhulp verlening. Die kunnen hem misschien gericht op weg helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding