Ik kom op straat wat nu?

Mijn naam is Emile ben 19 jaar.
Ik heb nu een jaar een relatie met mijn vriendin en door omstandigheden met mijn ouders woon ik bij haar in en haar ouders, maar sta nog ingeschreven op mijn moeders adres. Nu is mijn vriendin voorplan het uit te maken en mij eruit te zetten. Maar ik ben werkloos, heb schulden en kan niet bij mijn ouders terecht door omstandigheden. Ik sta ingeschreven in Zevenhuizen ZH en woon in soestduinen. Wat moet ik nu doen weet gewoon niet wat te doen.

Iemand advies en tips?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Terug naar je ouders, zij zijn verantwoordelijk voor jou.
Zorg dat je werk vindt en los je schulden af, op deze manier gaat het nooit wat worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ga naar maatschappelijk werk in Soest, er is een kans dat zij je niet kunnen helpen omdat je geen inwoner bent van de gemeente Soest, in dat geval zullen ze je naar Zevenhuizen sturen.
http://www.oozo.nl/branche/maatschappelijk-werk/soest/soest
https://www.kwadraad.nl/contact/waar-vind-ik-kwadraad/gemeente/zuidplas/
Zij kunnen je helpen met je schulden en het vinden van woonruimte, ook bij de aanvraag van een uitkering kunnen zij je helpen.
Summo
8 jaar geleden
Je bent eigenlijk ook in overtreding op deze manier, een verhuizing moet je binnen 5 dagen opgeven anders kun je in principe een boete krijgen. Dat je nog bij je ouders staat ingeschreven en daar niet woont op dit moment zou in principe een probleem kunnen zijn. zie:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-mijn-verhuizing-doorgeven-aan-de-gemeente

Antwoorden (1)

Zo jong nog en al zoveel ellende...

Niet fijn, maar nu niet nadenken maar doen!
Je logeert in Soestduinen, totdat je weer naar Zevenhuizen ZH kunt, naar je ouders. Je werkt niet, hebt schulden en doet niets dan heel veel nadenken over wat je zou moeten doen...

1) werk zoeken
je weet zelf wat je kunt, diploma's , ervaring
2) een huis zoeken
met of zonder vriendin je zult toch een eigen onderdak moeten zoeken. Twee kamers is al genoeg, dus niet meteen te duur beginnen; inschrijven bij een woningstichting meteen , je hebt kennelijk héél snel een eigen onderkomen nodig.
3) naar de gemeente [inschrijven is een idee!]
waar? aan jou de keus , zit je verkeerd , dan wordt je wel naar de juiste doorgestuurd en voorlopig kunt je verschillende adviezen krijgen.
4) naar Maatschappelijk werk
5) naar de Sociale Dienst [informeren hoe het zit, geen werk, wel solliciteren uiteraard] informeren naar de regels en wat je dus moet doen
6) naar je ouders

Naar je ouders als laatste punt.
Je zult niet voor niets bij je vriendin wonen, misschien is er inmiddels een opening om weer bij je ouders te kunnen wonen. Ik weet uiteraard niet de reden, maar wel weet ik dat er soms sprake is van eigenwijsheid en jonge mensen die alles al denken te weten en niets meer aannemen van ouderen, zeker niet van de ouders.
Daar ligt misschien een punt waar verbetering mogelijk is. Zo ja , grijp het aan om mogelijkheden te creëren in deze tijd dat je omhoog zit.

De schulden die je hebt, vervelend, maar die zul je toch echt moeten betalen en daarom ook zul je werk moeten vinden. In eerste instantie maakt het natuurlijk niet uit wat! Je moet WERKEN! en , houd je vast , er IS werk!!

Nou geen probleem, dat is dus opgelost, ga naar uitzendbureau's schrijf je in en ga aan de slag.

Succes er mee!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wijs antwoord +.
jodyenboyke
8 jaar geleden
+
amc
8 jaar geleden
dikke + !