heb ik recht op mijn pauze tijdens mijn stagedag van 7 uur?

Ik werk op een kinderdagverblijf waar volgens mij niet alle regels kloppen als het om stagaires gaat! Ik werk vanaf half 12 tot 18:30 ( 7 uur) zonder enige pauze tussendoor. Ik ben wel 18 jaar en ouder maar is dit wel toegestaan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.8K
Ritsuka
8 jaar geleden
ja, je moet pause hebben

Antwoorden (1)

De rijksoverheid geeft hierover de volgende informatie :
Als u langer dan 5,5 uur werkt, heeft u recht op minimaal 30 minuten pauze. U mag de pauze splitsen in 2 keer een kwartier.
Als u langer dan 10 uur werkt, heeft u recht op 45 minuten pauze. De pauze mag worden gesplitst in meer pauzes van minimaal een kwartier.
In uw cao kunnen andere regels staan. Zoals geen, minder of kortere pauzes.

Wanneer er in de COA geen andere regels staan, dan heb je recht op pauze.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hoe is het geregeld met je collega's die in vaste dienst zijn ?
De stage "volgt" de CAO.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij ons op kinderdagverblijf is er een regel dat als je van half 12 tot half 7, dat je dan geen recht heb op pauze. Maar het is dan wel 7 uur wat je wel draait. Als je van 7 tot 7 draait hebben wel 1 uur pauze op een dag
Amadea
8 jaar geleden
Is er ook geen uurtje dat de kinderen rusten, en jullie de tijd hebben om pauze te houden?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De wet is duidelijk en de wet gaat boven bedrijfsregelingen of CAO. De werkgever mag aleen in het voordeel van de werknemer afwijken van de wet. Dus extra pauzes toestaan.
Het is aan de werkgever om het werk zo in te delen dat pauzes mogelijk zijn. In dit geval zou het zo moeten zijn dat iemand anders een half uurtje even op de kinderen past zodat je kunt rusten, koffiedrinken en eten.