wat bedraagt mijn opzegvergoeding?

ik heb gewerkt van 1/8/2001 tot 15/2/2016
mijn brutoloon was 1956.97€ per maand
hoeveel bedraagd mijn opzegvergoeding

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Je krijgt helemaal geen vergoeding als je zelf je baan opzegt. Alleen een ontslagvergoeding kan worden verkregen wanneer de werkgever jou om oneigenlijke redenen ontslaat.
ronron1212
8 jaar geleden
Als je zelf ontslag neemt niets. Als je ontslagen wordt via een normale procedure zoals een vaststellingsovereenkomst tussen de 12.000 en 13.000
ronron1212
8 jaar geleden
Dit is wel bruto.
Erna55
8 jaar geleden
Dit hangt af van de reden van ontslag.
Wanneer de situatie is zoals je eerste stelde : " voldoet niet aan de gestelde eisen en gedragingen bij het uitoefenen van de funktie " , dan weet ik niet of je voor een ontslagvergoeding in aanmerking komt.
ronron1212
8 jaar geleden
Ten alle tijden in de nieuwe ontslag regels zeker gezien zijn dienstverband,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Reiniersmarc123, kan het zijn dat je uit België komt of daar werkt? Daar zijn de regels iets anders dan in NL, en de eerste resultaten die ik tegenkom als ik 'opzegvergoeding' intoets, verwijzen naar Belgische sites...

Antwoorden (1)

Dat heet een transitievergoeding en hangt ook van je leeftijd af. Zie link; als je op 1-1-1970 bent geboren is het € 10.921 bruto. Als je werkte bij een kleine werkgever is het ook anders; zie link.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je moet nog wel per maand je vakantiegeld en andere vaste vergoedingen optellen; dus het wordt zo'n 8% bruto meer.

Toegevoegd na 4 minuten:
Vooropgesteld dat je ontslagen bent en niet ontslag hebt genomen.