Hoe kan je via Otto in termijnen betalen ?

Ik heb nooit eerder wat besteld via Otto.nl
Is dat de reden waarom ik niet in termijnen kan betalen ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.8K
bamibal
8 jaar geleden
Betalen in termijnen is in feite geld lenen. En dat kost geld. Het is veel verstandiger om pas iets te kopen als je het ook echt kunt betalen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus voor Bamibal
En niet zomaar geld lenen ; het zijn de duurst denkbare leningen.
Amadea
8 jaar geleden
Dat zal hetzelfde verhaal zijn als betreffende Wehkamp. Het staat nergens, maar je moet daar eerst een privérekening openen en dat kunnen alleen vaste klanten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea
Wat houd het dan precies in vaste klant ? Moet ik paar keer bestellen om vaste klant te zijn ?
Amadea
8 jaar geleden
Daar heb ik ook weer een tijd naar moeten zoeken. Maar het betekent dat jij je op hun website geregistreerd hebt en een keer wat besteld en betaald hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Postorderbedrijven willen dat je eerst iets bestelt en volledig in een keer betaald. Vanaf dat moment zijn je NAW gegevens bekend en natuurlijk ook je bankrekeningnummer. Hierna wordt een kredietbedrag bepaald en mag je in termijnen betalen bij een volgende bestelling. Let op, menigeen trapt in de valkuil: een mogelijkheid om eindeloos te kopen. zolang je een klein minimaal bedrag maandelijks betaalt. Eigenlijk is het aflossen wat je doet, want wat je bent aangegaan is misschien de duurste lening.
Deze manier kost goud, de hoogste rentepercentages worden gehanteerd.

Antwoorden (1)

Ja, ze willen altijd eerst dat je iets besteld. Logisch, want dan hebben ze al je gegevens (naam, adres, bankrekening, etc.). Pas daarna kun je in termijnen gaan betalen, na een krediet aangevraagd te hebben.

Maar denk er aan dat je dit heel veel geld aan rente kost. Na afbetaling had je het artikel waarschijnlijk meerdere keren kunnen kopen. Ook zul je bij het BKR geregistreerd worden.

Je kunt ook redeneren "als ik het geld niet heb, dan kan ik het ook niet kopen".