Is een werkgever die een andere failliete bedrijf overneemt ook verplicht om het personeel die er werkte aan te nemen?

Ik werk momenteel bij V@D. V@D was oudejaarsdag failliet verklaard. Coolcat wil ongeveer 45 vestigingen overnemen. Is Coolcat verplicht om mij weer in dienst te nemen bij een eventuele overname?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Een failliet bedrijf heeft weinig meer in te brengen. Dat bepaalt dus degene die het bedrijf overneemt. Bij de normale overname van een bedrijf kan het overnemen van personeel een van de voorwaarden bij verkoop zijn.
Computoon
8 jaar geleden
Het overnemen van personeel is bij een "normale" overname verplicht.
Ivana
8 jaar geleden
Toen wij ons bedrijf verkochten hebben we dat als voorwaarde gesteld, maar toen was er nog geen verplichting. (18 Jaar terug, kan natuurlijk anders zijn geworden.)

Antwoorden (1)

Nee, dat komt wel eens voor, maar lang niet altijd.
Een nieuwe eigenaar kan andere bedoelingen hebben met het bedrijf, of het kan in afgeslankte vorm worden voortgezet.
De nieuwe eigenaar bepaalt welk personeel er zal komen werken.
jc54