loonbeslag (studieschuld) gelegd op minimum inkomen, hoe moet ik dit oplossen?

Mijn vraag is, mag dit zomaar? ik heb een 0 uren contract bij een thuiszorgorganisatie, door psychische & financiële redenen ben ik in de eerste maand al van mijn opleiding afgezet, uiteraard na het teken van een onderwijsovereenkomst. Ik heb geen deurwaarder gesproken/gezien, normale communicatie ( zeer onrespectvol) is niet mogelijk met het deurwaardekantoor, wat moet ik doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het lijkt me dat je keus hebt. Een baan zoeken, wat dan ook: geld verdienen, kranten bezorgen, folders, worsten verkopen, post bezorgen, aan de lopende band staan in de fabriek. Een paar mogelijkheden uit de losse pols zo opgeschreven. Je studeert niet meer, hebt dus alle tijd van de wereld en kunt als je dat nog niet gedaan hebt de huisarts met een bezoek vereren, die jou kan onderzoeken en vertellen wat er precies aan de hand is, of uiteraard : doorverwijzen. Ook kan je hulp zoeken bij maatschappelijk werk, die vele wegen kennen die naar Rome leiden en echt kunnen helpen. Als laatste zou je hulp kunnen zoeken bij de Sociale Dienst/Kredietbank. Kijken (met al je papieren onder je arm) wat zij voor je kunnen betekenen. Zoek hulp, probeer het niet zelf op te lossen met een deurwaarder, dat zal je niet bevallen, zij behandelen de klant meestal niet als Koning! Succes!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100