loonbeslag (studieschuld) gelegd op minimum inkomen, hoe moet ik dit oplossen?

Mijn vraag is, mag dit zomaar? ik heb een 0 uren contract bij een thuiszorgorganisatie, door psychische & financiële redenen ben ik in de eerste maand al van mijn opleiding afgezet, uiteraard na het teken van een onderwijsovereenkomst. Ik heb geen deurwaarder gesproken/gezien, normale communicatie ( zeer onrespectvol) is niet mogelijk met het deurwaardekantoor, wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het lijkt me dat je keus hebt.
Een baan zoeken, wat dan ook: geld verdienen, kranten bezorgen, folders, worsten verkopen, post bezorgen, aan de lopende band staan in de fabriek.
Een paar mogelijkheden uit de losse pols zo opgeschreven.

Je studeert niet meer, hebt dus alle tijd van de wereld en kunt als je dat nog niet gedaan hebt de huisarts met een bezoek vereren, die jou kan onderzoeken en vertellen wat er precies aan de hand is, of uiteraard : doorverwijzen.

Ook kan je hulp zoeken bij maatschappelijk werk, die vele wegen kennen die naar Rome leiden en echt kunnen helpen.

Als laatste zou je hulp kunnen zoeken bij de Sociale Dienst/Kredietbank.
Kijken (met al je papieren onder je arm) wat zij voor je kunnen betekenen.

Zoek hulp, probeer het niet zelf op te lossen met een deurwaarder, dat zal je niet bevallen, zij behandelen de klant meestal niet als Koning!

Succes!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de uitgebreide reactie, ik bent hey met U eens De afgelopen maanden 10tallen sollicitaties de deur uit gestuurd, maar het is op het moment erg moeilijk om zelfs maar aan ongeschoold werk te komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als '92 je geboortejaar is, ben je dus 20/21. Dan moet het zeker nog haalbaar zijn om aan betaald werk te komen. Vakantiewerk : tomaten plukken, in de schoonmaakbranche is (zeker in de zomer) veel vraag naar personeel, in de zorgsector (Thuiszorg bijvoorbeeld) is altijd veel vraag naar personeel, ook vast!
Je zou als je enigszins geïnteresseerd bent, kunnen gaan praten bij een verzorgingscentrum waar je misschien tijdens een opleiding al betaald kunt werken. Probeer verder te kijken dan "je neus lang is" en "buiten jouw geijkte voorkeuren" qua sector te zoeken. Wanneer je eenmaal een baan hebt, kun je van uit die "luxueuze positie" zoeken naar wat je eigenlijk graag zou willen. Echt, in deze tijd is dit waarschijnlijk de enige manier om aan een redelijke baan te komen. Succes!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de Zorg kun je ook proberen om de opleiding door de werkgever te laten betalen, trouwens dat kan je overal proberen, maar als ze je hard nodig hebben... Ben je al naar een Banenmarkt geweest?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
[Citaat V.S./Roosje92 : Ik heb geen deurwaarder gesproken/gezien, normale communicatie ( zeer onrespectvol) is niet mogelijk met het deurwaardekantoor, wat moet ik doen?] Ik vergat nog iets.
Een Deurwaarder/Incassokantoor is door ervaring wijs geworden (leugenachtige mensen aan de telefoon) niet zeer beleefd/ respectvol, laat staan begripvol, naar de 'schuldenaar' toe. Mijn ervaring is zodra je bedrijven hebt, die je achtervolgen en een incassobureau op je spoor zetten, zelf de deurwaarder bellen, dat je er mee bezig bent, dat je hen op de hoogte houdt en (nee, niet à la minute een regeling treffen met het incassobureau, jij komt er nog op terug, vraag om een paar weken tijd, desnoods 10 dagen of een week om een en ander te kunnen organiseren. Laat je niet in een hoek duwen. Jij dient ja te zeggen tegen een voorstel van hen, en dat doe je nu nog niet, eerst her en der informeren, wat ik boven al aangaf.
Maar je moet er wel iets mee doen!! niet vergeten, jij wilt het heft in handen houden, dus proberen bij de instanties die ik aangaf aan te kloppen en hulp te krijgen... en houdt je hoofd er bij en neem iemand mee die mee kan luisteren / denken / onthouden, dit is heel belangrijk. Hoop dat je er iets mee doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooi antwoord, op het verkopen van worsten na, dat mag zomaar niet, tenzij je bij de Hema werkt, of in de supermarkt of slagerij. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Crea: dank je wel!
De verkoop van de worsten sloeg op "worsten verkopen bij de Hema!" ... Had me moeten realiseren dat niet iedereen zonder voorkennis, begrijpt wat ik daarmee bedoel.