PayPal schrijft nu periodiek geld van mijn bankrekening af, hoe check ik of dit klopt?

Keek zojuist op mijn bankrekening en zag een berichtje in mijn inbox staan met de vraag of ik machtiging heb gegeven aan PayPal om nu periodiek geld van mijn rekening af te schrijven. Ik weet van niks, heb alleen van de week PayPal gebruikt om 1 onderdeel voor m'n telefoon te bestellen, maar heb het volledige bedrag gewoon in 1 keer betaald.

Is dit nieuw dat PayPal perdiodiek geld van je bankrekening afschrijft? Ik kan wel op weigeren klikken maar weet niet of ik dan misschien iets fout doe omdat dit misschien zo hoort. Kan op de PayPal site er niks over terug vinden, ook niet bij m'n overzicht.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik heb de periodieke afschrijving geweigerd en zojuist een e-mail ontvangen van paypal met de mededeling dat m'n rekening beperkt is omdat ik een terugboeking geb gedaan via m'n eigen bankrekening... Ik snap nog steeds de reden niet... Zie bijgevoegde afbeelding.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik heb de periodieke afschrijving geweigerd en zojuist een e-mail ontvangen van paypal met de mededeling dat m'n rekening beperkt is omdat ik een terugboeking geb gedaan via m'n eigen bankrekening... Ik snap nog steeds de reden niet... Zie bijgevoegde afbeelding.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Die periodieke afschrijving is bedoeld als incasso overeenkomst.
Je hebt nu de incasso overeenkomst geweigerd en daar was Paypal blijkbaar niet blij mee.
De incasso (en dus de periodieke betaling) wordt alleen ingezet wanneer je een betaling via Paypal doet welke je van je bank af wil laten schrijven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ juist verwoord