Hoeveel % van de wereld kunnen de 100 rijkste mensen ter wereld over nemen?

Stel dat miljardairs als Bill Gates en Carlos Slim samen met de 98 andere rijkste rijkaard op aarde bij elkaar komen en hun vermogen in één potje stoppen. Zouden ze dan een land geheel kunnen overnemen of een werelddeel? Kortom, welk percentage van de wereld kunnen de aller rijkste overnemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Die bezitten samen 2.4 triljoen dollar.
Het probleem is dat je geen landen kunt kopen, laat staan werelddelen.
AWM
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Ja, dat is een mogelijkheid. Sommige landen laten dat echter niet onbeperkt toe.
AWM
13 jaar geleden
Ja, dat klopt. Maar die hoeven toch niet aan te komen in niet-democratisch geleide landen, die vaak bedrijven naasten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is Griekenland te koop? Ik vraag me af of dat een verstandige keuze zou kunnen zijn.....