Stopt mijn studiefinanciering automatisch als ik er geen recht meer op heb?

Hallo,

Ik heb een digitale post ontvangen van Duo waarin staat dat ik vanaf september 2015 geen recht meer heb op studiefinanciering en het te veel ontvangen bedrag terug moet betalen.

Uit hun post maak ik niet op of mij stufi nu direct stopt omdat ik er geen recht meer op heb of dat ik het zelf moet stop zetten. Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.9K
Ritsuka
8 jaar geleden
Als je geen recht meer hebt omdat je studie stopt, moet je zelf OV + stufi stopzetten. Wel op tijd mee zijn, anders krijg je boete
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt voor de snelle reactie. Maar Duo kan dus nooit zelf de stufi stopzetten?
Ritsuka
8 jaar geleden
Weet ik niet, ik heb het gewoon zelf gedaan. Ben je gestopt met je opleiding dan? Omdat ze met die brief komen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben inderdaad gestopt en doorbetaald gekregen. Vraag me dus af of Duo wel eens in zulke gevallen zelf de stufi stopt.
Ritsuka
8 jaar geleden
je moet er zelf achteraan, hoe langer je wacht, hoe meer je moet terugbetalen (met rente). en als je pech hebt komt er nog een boete overheen.
Ik ben zelf ook nog aan het terugbetalen, moest iets van 2000 terugbetalen

Antwoorden (1)

Nee, je moet het zelf stopzetten, daar ben je al te laat mee, net als met het stopzetten van je reisproduct (als je dat hebt).
In de bron vind je de hoe je dat moet doen, in stappen uitgelegd.