Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel zijn de zorgverzekeraars jaarlijks kwijt in de strijd om meer klanten?

vooral het percentage boeit me. hoeveel zou de premie omlaag kunnen als die kosten er niet waren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
803
Computoon
8 jaar geleden
Als de reclame niet zou worden gemaakt, zou het lastiger worden om erachter te komen welke de voordeligste is. Ook een zorgverzekeraar wil graag zijn mensen aan het werk houden, de ww kost ook geld.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er wordt jaarlijks zo’n 60 miljoen besteed aan reclame door ziektekostenverzekeraars. Dat is gemiddeld slechts € 3,50 per verzekerde.
Dus de premie zou niet omlaag kunnen zonder reclame.

De totale acquisitiekosten (kosten gemaakt worden om klanten te werven in brede zin, inclusief reclame) bedragen meer dan 500 miljoen.
Als je deze kosten meerekent, zou de premie ongeveer 2% omlaag kunnen.
(Lees meer...)
SimonV
8 jaar geleden
Computoon
8 jaar geleden
Dat valt te bezien, dat de premie dan naar beneden kan. Want als er minder zorgverzekeraars zouden zijn (dus minder concurrentie) hoeft er minder geld uitgegeven te worden aan acquisitie maar zal de prijs stijgen omdat de kans dat klanten weglopen kleiinter wordt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding